Mimoúrovňové řešení křižovatky podle dokumentu vytváří bariéry především pro pěší. Zároveň konzervuje současnou situaci. „Ponechání mimoúrovňového řešení degraduje ostatní investice města do zlepšení prostupnosti této lokality,“ píše se v dokumentu.

V současné době vede od Hlávkova mostu Bubenská ulice po mostě. Tramvaje ve směru od a na Strossmayerovo náměstí jej musí podjíždět. Prostor křižovatky by se tak měl v budoucnu srovnat do jedné úrovně. Současné řešení zároveň negativně ovlivňuje parter památkově chráněné budovy Elektrických podniků a komplikuje stavbu budovy filharmonie, píše se v materiálu.

K proměně prostoru si nechá město vypracovat hlukovou studii. Pro magistrát ji nechá vypracovat Institut plánování a rozvoje (IPR), který na ni dostane 605.000 korun. Dopravní podnik (DPP) v minulosti již nechal jednu studii vypracovat. Proti ní budou v té nové zahrnuta například moderní řešení výstavby tramvajových tratí.

Budova filharmonie

Budova nové filharmonie má podle plánů stát u břehu Vltavy a bude součástí plánované zástavby na území Bubny-Zátory, kde vznikne nová čtvrť. Celkově má podle dřívějšího odhadu stát 6,1 miliardy korun, z toho 4,9 miliardy budou stavební náklady a zbytek projekt. Na financování by se podle představ města měl podílet magistrát, stát i soukromí investoři. V nové filharmonii budou sídlit Česká filharmonie, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK nebo hudební oddělení Městské knihovny.

Fotogalerie
7 fotografií