Na administrativní chybu úředníků radnice Prahy 4 upozornil magistrát opoziční zastupitel Prahy 4 Viktor Derka (Piráti). Ten si totiž všiml, že opatření, kterým se v prosinci 2019 rozšířily zóny placeného stání i do Braníka, Podolí, Krče a Michle, není na elektronické úřední desce celé. Podnět podal letos 13. července, odbor pozemních komunikací a drah pražského magistrátu ho pak uznal jako oprávněný a 1. září vydal rozhodnutí o zrušení opatření.
Podle správního řádu totiž sice nemusí být opatření obecné povahy vyvěšeno na úřední desce se všemi přílohami, pokud to jejich délka neumožňuje, na elektronické úřední desce ale musí být k dohledání v kompletním znění. „Odbor pozemních komunikací a drah došel k závěru, že opatření obecné povahy bylo vydáno v rozporu se zákonem č.500/2004 Sb., správní řád, je tedy nezákonné, a jako takové bylo zrušeno v celém rozsahu,“ stojí v magistrátním rozhodnutí. To vejde v platnost 15 dní od vyvěšení na úřední desce.
Hrozí vracení pokut?
Radnice chce problém vyřešit vydáním nového, dočasného opatření. „Obdržel jsem odpověď od příslušného silničně správního orgánu MČ Praha 4, že bude vydáno přechodné opatření tak, aby nepřestalo stanovení zón placeného stání platit. Následně vydá nové stanovení místní úpravy provozu na místních komunikacích II. a III. třídy,“ uvedl pro server iDnes.cz místostarosta Prahy 4 pro dopravu Zdeněk Kovářík.
Problémy při stavbě „déčka“: Začátek se odkládá nejméně o půl roku! Zdržela ho pandemie i připomínky

Podle dalšího z opozičních zastupitelů Lukáše Zichy (STAN) však reálně hrozí, že by občané po městské části mohli chtít zpět poplatky za parkování i pokuty, které za dané období, tedy od prosince 2019, uhradili. „Je zde riziko soudních sporů. Jedná se o chybu, která se může stát, ale nás mrzí, že Praha 4 nekoná. Měla by se občanům omluvit a přestat vymáhat pokuty,“ řekl pro Blesk.cz.
Podle Kováříka nebude nutné peníze vracet. „Pokuty byly stanoveny na základě platného a účinného nařízení rady hlavního města k rozšíření zón na Praze 4 a na základě platných a účinných stanovení úprav provozu na místních komunikacích I. třídy vydaného MHMP a na místních komunikacích II. a III. třídy vydaného Prahou 4, tudíž je nikdo vracet nebude,“ řekl.