Policie nedávno obnovila svůj vozový park nakoupením nových služebních Octaviích, kterých bylo přes dva tisíce. Tím to ale neskončilo - policie v Praze nově nasadí do služby elektromobily. Příští čtvrtek vyjede prvních 20 aut z celkem 38 pořízených. 

Jde o elektromobil Hyundai Ioniq ev, jehož dojezd je přes 300 kilometrů. Cena jednoho kusu byla 700 tisíc. Policie stejné hyundaie už ve své flotile má, je jich ale málo a jsou v civilním provedení. Nových 38 aut je polepeno a jsou vybaveny i majáky.

„Policie už v minulosti vyzkoušela různé typy ať už elektrických, či hybridních pohonů. V loňském roce jsme obdrželi prvních pět kusů elektrických vozidel Hyundai, která jsme vyzkoušeli při různých činnostech. Ukázalo se, že v podmínkách Prahy je tento typ efektivně využitelný,“ řekl šéf pražské policie Tomáš Lerch. Dodal, že je za novou techniku rád a myslí si, že v Praze se elektrická auta dají skvěle využít.

Piráty chytat nebudou

Nově pořízená elektroauta nebudou sloužit u prvosledových hlídek, které se často dostávají do dramatických honiček. „Tato vozidla jsou určena pro místní oddělení policie,“ uvedl Lerch. 

„Jsem rád, že jsme se vydali cestou, kterou nechci nazývat pokusu omylu, ale již něčeho vyzkoušeného, a to je elektromobilita. Je to něco nového, je to něco netradičního ale já si myslím, že naše společnost to potřebuje a policie nemůže stát bokem,“ uvedl policejní prezident Jan Švejdar. Upozornil hlavně na to, že vozidla nebudou sloužit v přímém výkonu služby. Policisté z místních oddělení je budou využívat k dokumentaci místa činu, převozů spisů a dalším věcem.

Nabíjet můžou všude

Auta budou policisté dobíjet jak ve veřejných nabíječkách, tak v těch, které vybudovalo ministerstvo vnitra. Při nabíjení nebudou policisté podle Lercha využívat svého přednostního práva, které jim při tankování pohonných hmot umožňuje zákon.

Spuštěné LED majáky navíc neohrozí ani výdrž baterie. Policie vymyslela, že majáky budou mít svou vlastní baterii. „Majáky mají samostatný okruh se samostatnou baterií, která vydrží až osm hodin nepřetržitého provozu, po čase je vždy potřeba, stejně jako vozidlo, dobít baterii,“ doplnil Lerch. 

Fotogalerie
69 fotografií