Dokument, který schválilo pražské zastupitelstvo, zavazuje Institut plánování a rozvoje Prahy, aby v plánu přeměnil rezervu na závazný návrh, což umožní magistrátu začít vykupovat potřebné pozemky. Zároveň IPR dostal za úkol připravit ve stejném smyslu připomínku k současnému návrhu Metropolitního plánu, který trasu D vede z Vinohrad na Náměstí Republiky. IPR v minulosti vypracoval analýzu, podle které je tato trasa vhodnější. Metropolitní plán má začít platit v roce 2023.

Podle předsedy dopravního výboru Matěje Stropnického (Zelení/Trojkoalice), který je zároveň zastupitelem Prahy 3, je Žižkov jedinou vnitřní městskou částí bez zastávky metra. V horní části Žižkova na pomezí s Vinohrady nicméně jsou zastávky Želivského, Flora a Jiřího z Poděbrad.

Jak pokračují přípravy metra D?

Video
Video se připravuje ...

Marek Dospiva: Jak pokračuje příprava stavby trasy metro D e15

Metro konečně na Žižkov

Podle zastupitele a místostarosty Prahy 3 Alexandra Bellu (ODS) je budoucí prodloužení metra přes Prokopovo či Basilejské náměstí na Jarov nutné zejména kvůli obsloužení spodní části Žižkova a plánované nové výstavbě, která má vzniknout v oblasti Nákladového nádraží Žižkov.

Metro D spojí centrum s jižní částí města. Jako první se má začít stavět část z Depa Písnice na Pankrác, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na náměstí Míru. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Praha chce na stavbu čerpat dotace z evropských fondů. DPP nyní řeší výkup pozemků mezi Pankrácí a Písnicí, letos má začít geologický průzkum pro stavbu. Na nové lince mají jezdit vlaky bez řidiče.
Fotogalerie
8 fotografií