Blokování dopravy kolem pražského magistrátu probíhalo vždy v odpoledních hodinách už od 5. března. Dopravu tu řídilo několik policistů, kteří se snažili zabránit dlouhým kolonám v centru Prahy. Při této stávce však byly dispečinky i asociace sdružující taxikáře. Zatímco Sdružení českých taxikářů s protestem souhlasilo, Asociace koncesionářů v taxislužbě se od některých dispečinků distancovala.
Důvodem stávek v posledních týdnech byl tentokrát údajně nedostatečný postup magistrátu v kontrolách nelegálních přepravců Uberu a Taxify. Taxikáři chtěli, aby kontroly byly důslednější a pokuty mnohem tvrdší. Stávky jsou však v tuto chvíli u konce. „Nadále však trvá stávková pohotovost, vše bude záležet na jednáních s ministerstvy a dalšími orgány,“ potvrdil pro Blesk.cz mluvčí SČT Lukáš Pelikán. Magistrát už dříve reagoval tak, že počet kontrol není možné navýšit.
Uber služby upraví
V posledních týdnech probíhala jednání ohledně úprav systému provozování služeb Uberu. Ten se rozhodl částečně vyjít vstříc požadavkům ministerstev dopravy a také průmyslu a obchodu. V následujících týdnech chce pro své řidiče zajistit licence a upravil také ceny přepravy. Nově je sazba fixní.
Zároveň také přesune své sídlo do České republiky. „Jsme odhodláni změnit způsob, jakým podnikáme v Praze, a proto jsme jako první krok zavedli předem stanovenou cenu, abychom přinesli ještě větší transparentnost téměř 300 tisícům uživatelům, kteří se každodenně spoléhají na naše služby,“ uvedl generální manažer Uberu pro Česko a Slovensko Tomáš Peťovský. Předem stanovenou cenu dnes firma zavádí také v Bratislavě.
Protestující taxikáři žádali rovné podmínky pro všechny. Nejvíc jim vadí, že Uber a Taxify využívají řidiče bez taxikářské licence. Uber v minulosti argumentoval tím, že zprostředkovává spolujízdu v rámci sdílené ekonomiky. To ale popřel i premiér v demisi Andrej Babiš (ANO), který vyzval společnosti k ukončení nelegální přepravy a dodržování zákonů.