Jedinou překážkou se tak zdá být zdlouhavé jednání rady magistrátu. Za alespoň zkušební zavedení se postavil náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD), dopravní podnik a také ROPID, který doporučil nejen zavést autobusy do tunelů po dobu výluky na Malostranské, ale také vyzkoušet variantu dvou tras tunelem, která by byla pro Pražany nejefektivnější.

Spoje by mohly jezdit od letiště až po Letňany a časová úspora by byla obrovská. „Tuto záležitost prosazujeme, právě výluka na Malostranské už byla třikrát odložena radou. Původně měl být zaveden provoz od listopadu do poloviny února a naposledy se měla trasa projednávat na jednání dopravního výboru,“ popsal pro Blesk.cz ředitel ROPIDu Petr Tomčík. Úterní jednání ale nakonec neproběhlo, jelikož nebyl schválen program zasedání.

V tunelech by mohly jezdit i elektrobusy:

Nové pokusy o souhlas

Zavedení tunelbusů je tak stále v nedohlednu. V tuto chvíli chce ROPID prosazovat takzvanou Variantu 2. Ta počítá s tím, že by linka 126 byla vedena z Dejvické až do terminálu Letňany, odkud pokračuje přes Staré Letňany do zastávky Krausova. Trasování linky bylo prověřováno ještě před zavedením kloubových spojů linky 195 do Starých Letňan, čímž už dříve došlo k posílení dopravy v oblasti.

Zároveň by byla trasa současné linky 191 ve směru z Letiště a Dědiny do Petřin zrychlena jejím vedením přes Polikliniku Petřiny, Radimovu ulici a Kajetánku Strahovským tunelem k Andělu. Tato varianta byla pro organizátora dopravy nejefektivnější hlavně z pohledu ušetření času, jelikož by lidé mohli strávit ve veřejné dopravě až o 20 minut méně.

Na výsledek si však Pražané musí opět počkat. „Snažil jsem se o prosazení alespoň testovacího provozu v době výluky na Malostranské, ale v radě jsem pro to nezískal většinu. Budu to zkoušet znovu,“ uvedl už dříve Dolínek.