Zatím si mohou cestující pouze překontrolovat pokutu, kterou dostali. K tomu bychom chtěli doprogramovat, že ji bude možné zaplatit elektronicky,“ řekl Gillar. Dosud se musí cestující vydat buď do sídla DPP v ulici Na Bojišti, nebo zaplatit pokutu bankovním převodem. Nový systém by měl vytvořit podnik vlastními silami. Podle Gillara by mohl začít fungovat v prvních měsících příštího roku.

Snadnější placení bez hotovosti

Dopravní podnik chce také rozšířit možnost platby za jednotlivé jízdenky přímo ve voze. Chystá proto zakázku, ve které by hledal dodavatele zařízení. Podle Gillara by šlo o rámcovou smlouvu, podnik by tak strojky odebíral podle aktuální potřeby.

Výši rámcové smlouvy Gillar neuvedl. Strojky, které dnes fungují v tramvajích 18 či 22, by se měly rozšířit na další takzvané páteřní linky, mezi kterými jsou například linky 9 nebo 17.

Výše pokuty

Přirážka za jízdu na černo je 1500 korun. Pokud ji cestující zaplatí na místě nebo do 15 dnů v pokladně v ulici Na Bojišti, snižuje se na 800 korun. Pokud si cestující zapomene legitimaci s časovým kuponem doma, zaplatí padesátikorunu. Praha nedávno spustila kampaň, v které černým pasažérům odpustí polovinu pokuty, pokud si následně koupí roční kupon za 3650 korun.

V roce 2015 revizoři chytili asi 294 000 černých pasažérů a loni 300 000. Na nezaplaceném jízdném podnik ročně tratí asi 350 milionů korun. V současnosti běží kampaň zaměřená na boj s černými pasažéry.

Fotogalerie
17 fotografií

Pavel o práci revizora:

Video
délka: 01:33.04

Pražský revizor Pavel: Už je mi 50, tak mě lidi nebijí. Řeknu vám, jak poznám černého pasažéra. Blesk TV