„Bezbariérový přístup zde zoufale chyběl. Stanice Anděl je klíčovým dopravním uzlem metropole,“ prohlásil náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Výtahy jsou ve stanici ve skutečnosti dva, jeden z povrchu zamíří do mezipatra, druhý sveze cestující na nástupiště. Celkem jsou hluboké 30 metrů, přestupní chodba měří 80 metrů.

Náklady na stavbu dosáhly zhruba 93 milionů korun. Peníze získal dopravce také z evropských fondů, šlo o 84,2 milionu korun.

Nyní roste výtah i ve významné přestupní stanici Můstek. Výstavba několika dalších má začít ještě letos, respektive příští rok.

Dopravní podnik by podle generálního ředitele Jaroslava Ďuriše měl ještě letos začít stavět výtah ve stanici Roztyly. V příštím roce pak na Karlově náměstí a Palmovce.

„Rada schválila koncepci pro veřejnou dopravu bez bariér do roku 2025 a teď bude nutné fakticky potvrdit, že to myslí vážně. Těší mne, že si o bezbariérovost v minulosti výrazně řekli sami Pražané a že v demokratické společnosti je hlas občanské společnosti slyšet,“ sdělil Erik Čipera z občanského sdružení Asistence, které pomáhá vozíčkářům.

V Praze je 61 stanic metra, z nich jsou čtyři desítky bezbariérových. Nejméně bezbariérových stanic je na trase A, celkem devět.

Nový výtah má i stanice I. P. Pavlova. Reportér Matěj Smlsal ho vyzkoušel ve své zpravodajské show Selfie z Prahy. Podívejte se:

Video
Video se připravuje ...

Tunel Blanka neotevřou, žádný není! A metro za 20 miliard zachraňují kýble Matěj Smlsal, Matěj Šrám, David Vaníček