Podle Ondřeje Felixe z magistrátní komise pro ICT se pracovníkům kartového centra od léta objevuje na monitorech oznámení o ukončení platnosti licence ke 30. září. „Všechny důsledky bohužel neznáme, pravděpodobně ale od 1. října nebudeme schopni vydávat nové karty Opencard,“ uvedl.

Jednání s EMS, která po městu chce 654 milionů korun, podle něj zatím k žádnému výsledku nedospěla. EMS zodpovědnost za výpadky odmítá. „Pokud Praha nezajistí podporu projektu, pak se budou problémy opakovat neustále. My systém nespravujeme, nevíme, co se v něm děje,“ řekl mluvčí EMS Martin Opatrný.

Dopravní podnik je podle Felixe připraven na to, aby zájem žadatelů o papírové průkazky zvládl. „Pro cestující, kteří mají platnou Opencard s platným kuponem, se nic nemění. Potíže se jich nedotknou,“ řekl.

Lidé výpadek nepoznají ani při přepravní kontrole. Co bude problém se softwarem znamenat pro ty, kterým končí platnost Opencard, zatím nebyl schopen říci. Měli by ale prý zvážit přechod na papírovou průkazku.

Další informace chce Operátor Opencard, který projekt spravuje, oznámit ve čtvrtek. „Uděláme vše pro to, abychom systém udrželi funkční,“ řekl za Operátora Martin Vaic. Operátor se chce domáhat předběžného opatření, které v souvislosti s fungováním projektu před časem vydal soud.

Krnáčová: Nátlaku neustoupíme

Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) chápe postup EMS jako nátlak, který má vést k tomu, že hlavní město nebude pokračovat v soudních sporech s firmou. Město podle ní po EMS několikrát vyžadovalo odstranění problému, zatím prý neúspěšně.

Město rozhodně nebude ustupovat, protože nehodlá pokračovat v nesmyslném plýtvání veřejných prostředků za systém, který dosud stál 1,7 miliardy korun, a jediná úloha, kterou dnes plní, je nahrazovat papírovou tramvajenku plastovou kartičkou s čipem," sdělila Krnáčová.

Červenou kartu používá 700 tisíc lidí

Opencard si v minulosti pořídilo 1,2 milionu cestujících, skutečných uživatelů je podle Felixe kolem 700 tisíc. Na papírové kupony, které Praha znovu zavedla na jaře, jezdí asi 200 tisíc lidí.

Opencard je projektem z éry bývalého primátora Pavla Béma.

Z bezdomovce se stalo chodící wi-fi připojení. Nejdražší cyklostezku za 150 milionů rozkopaly bagry. A v Praze 7 zasahuje dlažební Kobra 11. Podívejte se na aktuální díl pořadu Selfie z Prahy:

Video
délka: 05:33.99

Bezdomovec jako chodící wi-fi! Dlažební Kobra 11 a nejdražší cyklostezka s dírou Matěj Smlsal, Matěj Šrám, David Vaníček