Zavedení expresní autobusové linky žádají neziskové organizace, ale i koaliční Strana zelených. Šestikilometrový tunel, který až po křižovatku Malovanka vyjde na 43 miliard korun, se po řadě odkladů otevře v sobotu odpoledne.

„Připravujeme různé varianty, nejprve je ale nutné vyhodnotit, jak bude fungovat doprava v tunelu a systém sladit třeba s linkami tramvají,“ uvedl Drápal. Diskutuje se, zda tunelem vést některou ze stávajících autobusových linek, nebo zda zavést novou alternativní linku, která by spojila atraktivní dopravní uzly. 

Podle jedné z variant by autobus mohl projíždět navíc i Strahovským tunelem, který na Blanku navazuje. Už dříve se mluvilo o tom, že by tunelem mohl cestující vozit autobus číslo 180, který jezdí ze Zličína do Dejvic.

Auto*mat: Linka by byla velmi atraktivní

„Zavedení linky je důležité kvůli tomu, aby se udržela konkurenceschopnost MHD vůči automobilové dopravě, aby si lidé hned od začátku zvykli, že mohou využít autobus místo auta,“ sdělil Vratislav Filler ze sdružení Auto*mat.

Autobus by podle něj mohl vozit lidi ze stanice Hradčanská do Kobylis, Střížkova, na Prosek nebo do Letňan a do stanice Kbely.

„Proti autobusu v Blance paradoxně mluví to, že by se linka stala velmi atraktivní, a tudíž velmi drahou," tvrdí. Město by totiž muselo navyšovat kapacity, stejně jako tomu bylo v případě linky 125, která jezdí po Jižní spojce.

Kdy (ne)má cenu mačkat tlačítka na otevírání dveří v MHD? Experimenty s řidiči na magistrále. A jak se lidé baví na účet Blanky? Podívejte se na nový díl zábavně-zpravodajského pořadu Selfie z Prahy:

Video
Video se připravuje ...

Semaforový chaos na magistrále! A čudlíky v MHD chytřejší, než si myslíte Matěj Smlsal, Matěj Šrám, David Vaníček