Co vše se dozvíte?
- První noční provoz tramvají – Byl zaveden od 14. listopadu 1942 jako jedno z opatření v MHD. Jízdné na nočních linkách bylo 2,50 K – tedy o korunu více než denní jízdenka.
- Ženy v MHD – Novinkou v pražské městské dopravě se staly ženy v profesi průvodčích. Nebyl to ale projev rovnoprávnosti v zaměstnání, ale nouze. Poprvé se objevily jako záskok při mobilizaci, za války ale nastal nedostatek provozních pracovníků – mužů, a tak se ženy – průvodčí staly běžným jevem. Na rozdíl. Od první světové války, kdy byla po jejím skončení dána tehdy vypomáhajícím ženám – průvodčím výpověď, tentokrát už zůstávaly v pražské dopravě natrvalo.
- Modrá okna – Tramvaje museli z důvodů nebezpečí náletů projít speciálními úpravami – všechna skla byla natřená modrou barvou. Důvod? Osvětlení díky této jednoduché úpravě tolik nezářilo.
- Zrušeny autobusy – Z důvodu nedostatku benzínu byly zrušeny autobusové linky, tramvaje se za války s nedostatkem elektřiny nepotýkaly.
Kdy, kde, za kolik
- Kdy? Od víkendu až do května má muzeum otevřeno každou sobotu, neděli a státní svátky vždy od 9 do 17 hodin.
- Kde? Expozici můžete zhlédnout ve střešovickém Muzeum MHD (Patočkova 4, Praha 6)
- Za kolik? Vstupné vyjde na 35 Kč, děti od 6-15 let 20 Kč a do 6 let a senioři mají vstup zdarma.