Chtěl jen přejít na druhou stranu ulice, nikdy tam však nedošel. Mladý chodec zemřel v úterý večer poté, co ho v Ječné ulici srazil bezohledný řidič. Ten navíc z místa nehody hned ujel, jeho auto se podařilo ještě týž večer dohledat a chvíli nato, kolem jedenácté večer, se na policii přihlásil i 20letý muž s tím, že auto řídil on. Mladíka policisté zadrželi a podali státnímu zástupci podnět na jeho vzetí do vazby.

Svědci události uvedli, že v místě byla v době večerní dopravní špičky zácpa. Muž, který toyotu ve směru z Ječné nahoru na náměstí I. P. Pavlova řídil, si chtěl podle nich zřejmě zkrátit čas strávený na cestě a vysokou rychlostí vjel na tramvajové koleje, kde neměl co dělat. Tam se střetl s chodcem a ujel pryč. Případem se zabývají policisté, muž je podezřelý z trestného činu usmrcení z nedbalosti a neposkytnutí pomoci, za mřížemi může strávit až šest let.

„Podle mého názoru se jednalo o čistokrevný příklad agresivního chování na silnici. To ostatně potvrzuje jedna z celosvětově akceptovaných definic, totiž že agresivní chování v silniční dopravě lze definovat jako úmyslné chování, jež zvyšuje riziko vzniku dopravní nehody nebo konfliktu mezi účastníky silničního provozu a jehož příčinou je zlost či pocit nepřátelství, případně netrpělivost nebo snaha o úsporu času,“ popsal pro Blesk dopravní expert Roman Budský z platformy Vize 0.

Dopravní expert Roman Budský.
Autor: Blesk:MARTIN PŘIBYL

Podle něj jsou nejrizikovější skupinou účastníků silničního provozu právě jedinci ve věku od 15 do 30 let. „V Česku zemře na milion mladých lidí v daném věku při dopravních nehodách průměrně 129 mužů a 29 žen. Zhruba dvě třetiny mladých umírají jako řidiči motorových vozidel,“ uvedl Budský. „Mladí řidiči jsou nebezpečím nejen pro sebe samé, ale i pro ostatní. Na jednoho mrtvého mladého šoféra totiž připadá 1,6 osoby, která zahynula po kolizi s jím řízeným vozidlem,“ dodal.

Nezralost i nezkušenost

Proč se na počtu usmrcených takovou měrou podílejí právě mladí lidé? Podle Budského jsou příčinou především osobní nezralost, rizikový životní styl i nezkušenost. „Současný systém výuky a výcviku v autoškolách je primárně orientován na předávání znalostí příslušných právních norem a zvládání základních praktických dovedností při ovládání vozidla. To již dávno neodpovídá moderním trendům přípravy nových řidičů, neboť nejsou dostatečně zohledněna specifika a osobnostní nevyzrálost mladých řidičů, jejich schopnost předvídat rizika, volit strategii jízdy adekvátní jejich řidičským dovednostem. Je třeba pracovat i s psyché mladých řidičů,“ myslí si Budský. Řešením by podle něj mohl být tzv. řidičský průkaz na zkoušku.

Video
Video se připravuje ...

Na tramvajovou zastávku Ječná vjel automobil. Srazil přitom chodce, který utrpěl vážná poranění. (2. listopadu 2021) Václav Burian

Fotogalerie
36 fotografií