Podle informací Blesku.cz při havárii letadla zemřel majitel Parkhotelu Richmond v Karlových Varech Stanislav Matoušek. „Hotel vlastnil řadu let. Pocházel z Moravy, kam také často létal svým soukromým letadlem. Už to byl starší pan, kterého trápily nejrůznější zdravotní neduhy například se srdcem. Netušíme, co se mohlo přihodit, ale je nám to líto,“ potvrdil pro Blesk.cz jeden z bývalých zaměstnanců hotelu. 

Ve vyhlášeném karlovarském sanatoriu panuje smuteční nálada. Recepční a další personál je oblečený v černé barvě. Nikdo ale nechtěl o tragédii hovořit. Matoušek byl podle bývalých zaměstnanců dobrým šéfem a tahounem. Energie měl prý i přes svůj věk na rozdávání. Richmond vlastnil od roku 1995.

Špatné počasí

Matoušek vzlétl v pondělí ve 12:45 se svým strojem Beechcraft BE 58 Baron z letiště v Příbrami. Namířeno měl do Karlových Varů. Během cesty ale došlo ke komplikacím. Někteří svědci uvedli, že viděli letoun hořet již ve vzduchu. K zemi se začal řítit zhruba po dvaceti minutách.

V tu dobu panovaly v okolí nehody špatné letové podmínky. Bylo deštivo s nízkými mraky a špatnou dohledností. Zároveň foukal silný nárazový vítr. Podle fotografií, které hasiči zveřejnili, letadlo zřejmě při pádu přerazilo vršky několika stromů.

„Došlo k pádu menšího letadla s následným požárem. Zasahují jednotky z druhého stupně požárního poplachu,“ uvedl krátce po neštěstí mluvčí hasičů Petr Poncar. Po dopadu se roztříštilo na několik kusů, které začaly hořet. Trosky byly vzdálené i 300 metrů.

V místě probíhalo také rozsáhlé pátrání po případných dalších obětech leteckého neštěstí. Obavy panovaly i kvůli tomu, že vrcholí houbařská sezona, zraněným tak mohl být i náhodný návštěvník lesa. To se naštěstí nepotvrdilo.

Létání miloval

V roce 2003 si Stanislav Matoušek o létání povídal s redaktorem serveru e-vsudybyl.cz. „Leteckou dopravu vnímám jako nejvýznamnější prostředek cestování. Moc si proto přeji, aby co nejdříve došlo k dalšímu rozšíření našeho karlovarského letiště, zejména pak k prodloužení startovací a přistávací dráhy, aby se mohlo stát běžným cílem dálkových spojů provozovaných velkokapacitními letadly,“ uvedl tehdy Matoušek.

Beechcraft BE 58 Baron je letoun americké výroby. Přepravovat může čtyři až šest pasažérů. Registrace stroje v Česku proběhla v roce 1998, vyroben byl již před 45 lety. Vlastníkem a provozovatelem je společnost RICHMOND a.s.

Tragédii vyšetřuje policie spoleně s Ústavem pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod. „Žádáme svědky, jestli někdo zachytil samotný pád letadla na jakékoliv záznamové zařízení případně na palubní kameru ve vozidle, prosíme, aby se nám ozval na linku 158 a poskytl nám záznam,“ uvedla mluvčí policie Eva Červenková. Vzhledem k rozsáhlé devastaci letounu bude analýza příčin náročná.

VIDEO: Zbraň místo letenky. Rudolf Bečvář v roce 1976 letadlo na lince Praha-Bratislava do Mnichova.

Video
Video se připravuje ...
Toto video je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Zbraň místo letenky. Bečvář před více než čtyřiceti lety unesl letadlo až do Mnichova Videohub

Fotogalerie
8 fotografií