Na sociálních sítích o zrušení spojení lidé žhavě diskutují. „Nezlobte se na mě, ale vždy se ruší lety, které se používají. Ještě také nechápu, proč třeba ostravské letiště nemá více letů do Evropy,“ rozčiluje se například Andrea N.
„V současné době pracujeme na adekvátní náhradě,“ informovalo letiště na svém Facebookovém profilu.
„Rozhodnutí soukromého vlastníka ukončit provoz je plně v jeho kompetenci. Nicméně ukončení linky v podstatě ze dne na den není vůči podnikatelům, obyvatelům i návštěvníkům našeho kraje férové,“ říká náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Unucka.
Jen Miláno a Londýn
Z diskuzí je patrné, že cestující jsou nespokojeni s nabídkou letů. Ta se teď zredukuje kvůli odchodu ČSA. „Možná už byste ho měli zavřít úplně. Holt jste zaspali dobu a Katowice s Krakowem už nikdy nedostihnete. Možná v počtu parkovacích míst,“ prohlásil diskutující Ondřej K.
Letiště se už dlouho snaží o naplnění zajímavými linkami pro cestující. Prozatím můžou využít pouze lety do severoitalského Milána, nebo Londýna.
„Již dnes zahájili intenzivní jednání o zabezpečení leteckého spojení Moravskoslezského kraje s Evropou i zbytkem světa jinou pravidelnou linkou z mošnovského letiště. Tato ale zcela jistě nebude směrována do Prahy, ale do jiného leteckého hubu (velkého letiště – pozn. red.), odkud lze bez přestupu létat do většiny destinací,“ dodává náměstek hejtmana pro dopravu Jakub Unucka.
Poslanci prolítali za rok milion a půl
Letecké spojení Prahy a Ostravy v roce 2009 způsobilo mediální skandál. Tehdejší poslanci z Moravskoslezského kraje hojně tuto linku využívali, a to i za cenu, že vlakem mohli cestovat zadarmo. Ročně to státní kasu přišlo na 1,5 milionu, o rok dříve dokonce o 300 tisíc více.
Dle mluvčího ČSA Daniela Šabíka je hlavní důvodem pro ukončení linky nedostatečná kapacita menších letadel. V následujících dnech flotilu opustí tři letadla ATR 42, za která nemají adekvátní náhradu. Provoz větších proudových letadel dle jeho slov nemá ekonomický smysl.
VIDEO: Ranní klidný provoz na letišti v Ostravě.
Ranní klidný provoz na letišti v Ostravě Lukáš Havran