Sochu plavidla, svého druhu první v republice, dělal vůbec poprvé. Průzračné plavidlo vytesal z několika hluboko zmrazených ledových kvádrů, spolu vydaly za víc než tunu. Paradoxní je, že právě ledová kra poslala skutečnou loď v dubnu 1912 ke dnu.

„Použil jsem led určený přímo na sochařství. Díky speciální technologii výroby je naprost čirý. Dá se dobře opracovat,“ svěřil se. Kvádry modeloval elektrickou pilkou, brousky a škrabáky na zcelování ledové krusty. Hotová socha váží zhruba 700 kg. Na Moravském náměstí nedaleko ruského kola bude stát dokud nerozmrzne. „Připravený led jsme zmrazili na velmi nízkou teplotu. Je jisté, že socha vydrží minimálně týden. Když bude mrznout, mnohem déle,“ doplnila kurátorka Květa Havelková, která za nápadem stojí.

Video
Video se připravuje ...

Ledová plastika Titanicu budí na Moravském náměstí v Brně od samého začátku po dohotovení pozornost návštěvníků vánočních trhů. Pro Blesk: Ondřej Nováček

Fotogalerie
11 fotografií