„Soud se ztotožnil s názorem žalující strany, že na část obchvatu, která prochází chráněným územím Natura 2000, musí být vypracovaná tzv. velká EIA. Město Břeclav s tím nesouhlasí, a podává proto proti rozsudku kasační stížnost,“ uvedl mluvčí břeclavské radnice Jiří Holobrádek.

Na straně města jsou i další úředníci. Podle Krajského úřadu Jihomoravského kraje a dokonce i ministerstva životního prostředí zpracování posouzení nebylo nutné. Správní orgány totiž při posuzování vlivu stavby na životní prostředí postupovaly podle tehdy platné legislativy před vstupem ČR do EU.

Podle Holobrádka usiluje Břeclav o obchvat už od 90. let minulého století. „Začínalo se tehdy na zpracování územního plánu. Od roku 2003 se město obchvatem zabývá opravdu intenzivně,“ vysvětlil mluvčí města s tím, že nová trasa má měřit přibližně 11 kilometrů.

Podle Jana Rýdla, mluvčího Ředitelství silnic a dálnic, má obchvat téměř vytlačit auta z Břeclavi. „Na základě našich zjištění drtivá většina aut městem pouze projíždí. Obchvat by tak městu pomohl velmi výrazně,“ vysvětlil Rýdl.

VIDEO: V Lechovicích na Znojemsku mají větší štěstí, obchvat se tu konečně začal stavět. Lechovicemi každý den projede 15 tisíc aut.

Video
délka: 01:20.69

Starosta Lechovic na Znojemsku Josef Juráček vysvětluje, v čem bude obchvat pro obec přínosem. Mimochodem – Lechovicemi každý den projede 15 tisíc aut. Zdeněk Matyáš

Fotogalerie
7 fotografií