23. únor 2020
Svátek slaví Svatopluk, zítra Matěj

Jak se chránit v zimě: 6 tipů, jak být krásná i v mrazech!

/
  • I v zimě můžete být krásná.
    I v zimě můžete být krásná. (profimedia.cz)
    5. prosince 2016 ● 09:31

    V mrazivém počasí dostává pořádně zabrat jak naše pleť tak i vlasy či pokožka. Poradíme, jak nad zimou vyzrát a být krásná.

  • 1.

    Vyživujte

     

    V zimě bychom měli na den používat hutnější krémy než v létě. Mají totiž vyšší podíl tukových látek, jsou tedy mastnější a pleť kvalitně vyživí. Jakmile klesnou teploty k nule, mohla by vám aktivně hydratující kosmetika způsobit potíže. Naopak mastnější typy krémů jsou schopny vytvořit ochrannou vrstvu a pleť před vlivem mrazu ochránit. Kromě tradičních krémů můžete vsadit třeba na pleťová másla.  „Noční krémy můžete používat bez ohledu na roční období stále stejné, dobré je ale občas zařadit výživné noční masky – luxusní oleje, biooleje či másla,“ vysvětluje odborník na fytoterapii a bylinky Jiří Pantůček.

    Krém v zimě používejte hutnější.

     

  • 2.

    Na sníh s UV faktorem

     

    Když je venku sníh, má sluneční expozice dvojnásobnou intenzitu. Bez krému s ochranným faktorem se tudíž neobejdete. Opalovací přípravek by vás měl ochránit nejen proti slunečnímu záření UVB, ale i UVA. Ne všechny přípravky však toto splňují. „Spolehlivou ochranu před UVA zářením poskytuje například Butyl Methoxydibenzoylmethane, podívejte se tedy, zda jej vámi vybraný krém obsahuje,“ doporučuje Pantůček.  Jste-li na horách, nezapomeňte ani na sluneční brýle – na 300 metrů výšky se totiž počítá zvýšení UV záření o 4 %.

    V zimě na sněhu sluníčko pěkně připaluje

     

  • 3.

    Chraňte si rty

     

    Jakmile teplota klesne k nule, kouří se nám od pusy. Pára, kterou vydechujeme,  přitom atakuje okolí, tedy zejména rty, na kterých se usazuje. Ty pak praskají, svědí, svádí nás to si je olíznout a stav se tím pádem ještě zhoršuje. Výsledkem jsou nejenom vysušená a popraskaná ústa, ale například i opary. Abyste se těmto nepříjemnostem vyhnuli, je potřeba vytvářet bariéry před vlhkostí, tedy používat balzámy na rty. Ideálně automaticky hned ráno, když nanášíte denní krém, a pak ještě několikrát přes den. Pravidelně byste ale měli v zimě promazávat také ruce.

    Ošetřujte i rty

     

  • 4.

    Aby ruce a nohy nemrzly

     

    Když někomu pořád mrznou nohy nebo ruce, je načase položit si otázku, čím to je, a začít řešit problém zevnitř. „Promrzání koncových částí těla zpravidla znamená oslabený oběhový systém, například vinou vyšší hladiny cholesterolu či toxických látek,“ říká Jiří Pantůček.  Pomoci vám mohou bylinky. Například jinan dvoulaločný, který podporuje cirkulaci krve v těle, normální žilní tonus a elasticitu cév. Navíc chrání před oxidativním stresem a zbavuje tělo volných radikálů. Vyzkoušet můžete například  jinan v tobolkách. Právě tobolky, které se rozpadnou až ve střevě, nikoliv v žaludku, totiž zajistí, že se bylina dostane v těle skutečně tam, kam má.

    Za studené ruce může špatný krevní oběh.

     

  • 5.

    Vlasům dodejte omega kyseliny

    I vlasy jsou obrázkem toho, jak se cítí vaše tělo vnitřně, a pozor na to, že v zimě mohou být vysušené a lámavé, nebo dokonce začít vypadávat.  Může za to zejména nedostatek kvalitních tuků. Chybět vám mohou především nenasycené mastné omega kyseliny, které najdete například v rybím tuku nebo rakytníkovém oleji. 

    Vlasy potřebují nenasycené mastné omega kyseliny.

     

  • 6.

    Vstávání do tmy usnadní guarana

    Vstávat do tmy není nic příjemného a vylézt z vyhřáté postele se asi nechce téměř nikomu. I tady ale mohou pomoci byliny. Špičkovým stimulátorem je například guarana. Dejte si balení tobolek na noční stolek, a když zazvoní budík, jednu spolkněte. Za 15 minut budete jako rybičky.  Skvělými biostimulátory jsou také zelený čaj nebo samozřejmě káva. 

    Každou nemoc musíte vyležet.

     

ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy