Forbes.com
Autor: Archiv
Wendy Tanaka, 4. 6. 2008

Pokud byste měli několik miliard dolarů, skočili byste do letadla a pronášeli řeč o tom, proč by měli zákazníci milovat váš produkt? Šokující počet miliardářů by to udělal.

Naše éra je érou přepracovaných miliardářů. Svět se stal místem, kde lidé mohou vydělat miliardy dolarů během jejich životů. Celých 755 z 1125 lidí označovaných podle Forbesu za miliardáře vydělalo velké bohatství během svého života.

V obrazech: Mnoho tváří Steveho Ballmera

V obrazech: Tajemství, jak se sebe udělat miliardáře

V obrazech: Osm svépomocných miliardářů

V obrazech: Trocha nejbohatších miliardářů

V obrazech: Vlastním přičiněním silné ženy

V obrazech: Nejbohatší lidé, o nichž jste nikdy neslyšeli

I když už nashromáždili více peněz, než by mohli doufat, že by kdy během života utratili, stejně pořád nepřestali pracovat. Je jejich nezdolná síla pouhým zvykem? Pýchou? Nemají co jiného na práci? Nepředávkovali se náhodou soutěžním duchem?

Hodně lidí zdělilo peníze a tvrdě pracují, aby zvětšili své bohatství. Naše kritéria pro stavení světových nejtvrdšeji pracujích miliardářů ale startují na někom, kdo pochází z mnohem skromějších poměrů. Dále se díváme na další kariérní mezníky: Kolik pro ně pracuje lidí? Jak rozsáhlá jsou impéria, která zbudovali, obojí v dolarech a ve vlivu? Jak často sednou na letadlo a pronesou řeč na místech, která už si nemohou pamatovat? Jsou ochotni postavit se na palebnou čáru kvůli společnosti nebo produktu, které reprezentují? A jakou pozornost vzbuzují ve zbytku světa?

Máme zde listinu kandidátů: Li Ka-shing z Hong Kongu, který stvořil různorodé impérium začínající s plastovými květinami. Titán Larry Ellisom ze SilliCon Valley, který v těchto dnech čeká na nákup příležitostí. Even Carl Icahn - korporátní jezdec, který nyní sám sebe nazývá "aktivistou investorem" a po nohách skáče do každého potencionálního obchodu. Rovněž vede revoltu mezi akcionáři Yahoo! a doufá v jeho silný prodej Microsoftu, z čehož může získat stovky milionů dolarů.

Pokud zvážíme všechny faktory, vrátíme se zpět ke člověku s kořeny ve střední vrstvě, který nezačínal se svou vlastní společností, ale nyní zaměstnává 80 000 lidí a jeho příjem činí 51 miliard. Má bouřlivý osobní přístup a neúnavně vytváří kampaně pro jeho firmu. Často mluví na desítkách konferencí konaných po celém světě. Lidé mimo Spojené království si v¨ho za posledních 12 měsíců vyhledávají na internetu častěji než ostatní miliardáře - Icana, Li či Ellisona.

Vybrali jsem Steveho Ballmera, výkonného ředitele Microsoftu. Tento rok Ballmer tvrdě pracoval na tom, aby Microsoft vylepšil a udělal ho více konkurenceschopného nové technologii Google.com. Hlavní bitva se vede na poli online vyhledávání reklamy, který internetový král stvořil a dominuje mu.

Ballmer ujede jakoukoliv vzdálenost, aby prodal svůj produkt, a nic si nedělá z toho, že třeba vypadá jako blázen. Během svých veřejných vystoupení skáče a vřeští jako opice, celý se smáčí ve vlastním potu a vyplazuje jazyk pokud je o něčem bytostně přesvědčen.

Ovšem rodák z Detroitu se opět směje naposledy: Ballmer, se svým internetovým bohatství 15 miliard dolarů, obsadil 43. místo na žebříčku miliardářů podle Forbesu.

31. ledna učinil nabídku Yahoo!, aby mohla firma kombinovat reklamní obchody s Microsoftem. Po třech měsících strategických a často osobních sdělení v tisku, se obě společnosti nedokázali dohodnout na ceně a Ballmer proto hodil 3. května ručník do ringu.

Korporátní jezdec Icahn začal 15. května ze své plné moci bojovat, aby se za hranice odsunuté Yahoo! vrátilo společně s druhou firmou k jednacímu stolu. A fungovalo to. O tři dny později, Microsoft a Yahoo! oznámili, že znovu začínají jednat - přinejmenším o vytvoření malého obchodu namísto plného převzetí Yahoo!. A Microsoft hned na to oznámil, že už nyní neusiluje o koupi Yahoo! jako celku.

Žádná z organizací nechce zveřejnit detaily z jejich posledních setkání, ale říká se, že Microsoft chce koupit případně outsorceovat od Yahoo! online vyhledávání reklamy. Vypadá to jednoduše, ale Google rovněž jednal s Yahoo! o stejném obchodu. Ve skutečnosti, zájem Googlu převzít od Yahoo! online vyhledávání reklamy byl dalším důvodem pro Microsoft, aby se vzdal své nabídky převzít Yahoo!.

Na konferenci v květnu pak Ballmer znovu zopakoval firemní politiku k Yahoo! "Nechceme je převzít, ale chceme si ponechat právo to udělat," řekl. Když nebyl úspěšný v pohlcení části nebo celého Yahoo!, pak to nebylo kvůli tomu, že by to nezkusil. Nesmrtelný Ballemer tedy nadále zůstává naladěn na opičí tanec a vyplazování jazyku.