Celkový rozpočet projektu je přes 10 milionů korun, z toho 90 procent finančních prostředků z rozpočtu projektu je určeno na podporu firem, desetina pokryje náklady CzechTrade na realizaci projektu.
"Mnoho malých a středních podniků si neuvědomuje význam kvalitního designu výrobku a považuje služby designéra za zbytečný výdaj. Design je ale významným nástrojem inovačních a úspěšných firem," uvedl generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.
V rámci projektu vznikl i Adresář designerů, který aktuálně nabízí 115 aktivních profilů průmyslových a produktových designérů z Česka, Slovenska a Nizozemska, mezi nimiž mohou české firmy vybírat. Firmy a designéři se díky projektu mohli představit také na zahraničních prezentacích jako Maison&Objet Paris a Blickfang Wien, kde se prostřednictvím společných expozic prezentovalo celkem 11 firem a designérů z oblasti nábytkářského, sklářského a bižuterního průmyslu. Součástí projektu bylo také vzdělávání českých firem v oblasti design managementu.
Celkem bylo v projektu podpořeno 159 firem, které se zúčastnily seminářů, zahraničních veletrhů a využily designéra. Projekt Design pro konkurenceschopnost využívá prostředky operačního programu Podnikání a inovace 2007-2013 (OPPI).
Letos CzechTrade podpoří ještě 25 výrobců spolupracujících s designéry, připravuje také navazující projekt Design 2 v rámci operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost. Ten se zaměří opět na malé a střední výrobní podniky, také podporované aktivity zůstávají beze změny. Agentura uvádí, že projekt však nabídne kvalitativní posun z hlediska rozsahu poskytovaných služeb a jejich zaměření.