Vzhledem k další dávce sněhu, a tím pádem silnicím plným klouzavé břečky jsme ji nemohli řádně prohnat dálnicí. Ovšem to, že dobře reaguje na mazlavém sněhu, vyjede i neprotažený kopec a nelekne se, ani když zaboří čenich do závěje, to dosvědčit můžeme.
Testovaná Astra měla pod kapotou naftový motor 1.7 CDTi (125 k). Je velmi akční, i když to není zrovna tichošlápek, který byste vůbec neslyšeli. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 4,7 litru, ale té se při testu nepodařilo přiblížit ani zdaleka. Bylo to sice při náročném počasí , časté jízdě v hlubším sněhu a neustále naplno puštěné klimatizaci, ale skončili jsme s průměrem kolem 7 litrů.
Astra má adaptivní podvozek, takže si můžete kromě Standardu zvolit jízdní režim Tour nebo Sport – rozdíl je opravdu cítit, hlavně v reakci na plynový pedál. To ale není z technologií všechno – její bi-xenony se přepínají automaticky podle stylu jízdy, auto čte značky, právě při mizerném počasí oceníte dešťový senzor…
Za volantem astry je místa dost. Sedačky jsou pohodlné i při delší cestě. Pasažéři vzadu se nijak rozvalovat nebudou, ale trpět také ne…
Tlačítek na palubce je spousta a trefit se na potřebné po paměti, na to pár dní nestačilo. Hodně je ale i odkládacích prostor – rozhodně nemusíte přemýšlet, kam dát láhev s pitím, klíče nebo mobil. Kufr má dvojité dno čili přepážku, kterou lze nastavit do různé výše. Pokud převážíte kola, hodí se vysouvací šuplík s nosičem dvou kol.
Astra je rozhodně pohledné a pohodlné auto, jednoduché to ale na trhu mít nebude – jejími konkurenty jsou VW Golf, Ford Focus a Renault Mégane.
