Takzvané »tunelbusy« by v Praze mohly jezdit už začátkem roku. Před dnešním jednáním rady magistrátu tu byla také možnost, že by autobusy v testovací formě vyrazily do Blanky už koncem listopadu. Po odložení rozhodnutí je tato varianta nepravděpodobná. Hlavní problém je v neshodách ohledně vedení spojení. Na výběr jsou čtyři možnosti.

Ty nastínil pro Blesk.cz už dříve náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). „Ve hře je několik variant trasy. Kromě cesty ze Smíchova na Hradčanskou také na Suchdol, Špejchar nebo na Petřiny,“ popsal. A právě různé kombinace tras stojí za zpožděním. Radnice mají přitom jasno. Linka by měla vést ze Smíchova na Hradčanskou, kde by lidé jednoduše přestoupili na metro nebo došli na Vítězné náměstí během několika minut.

Na Karlův most vjede i autobus, nic mu nebrání:

Po spojení dlouho volají sami Pražané, na radnice už dorazilo velké množství dotazů ohledně možnosti jezdit autobusem skrze Blanku. Cesta by se tak lidem zkrátila minimálně o polovinu, trasa autobusu z Prahy 5 do Prahy 6 by nepřesáhla deset minut.

ROPID je proti

Tunelbusy si ale v tuto chvíli neumí představit ROPID. Ten v posledních dnech jednal s městskými částmi o formách dopravy. Kvůli nedostatku řidičů se ale obává, že taková linka je nereálná. Omezit by údajně musel jiné spoje po metropoli, které nejsou tolik využívané. To však radnice tvrdě odmítají.

Takové „škrty“ by se podle informací Blesk.cz dotkly oblíbené linky 123 v Praze 5. „Pokud rada linku schválí, doufáme, že organizátor dopravy ROPID na ni nebude mít problém s nasazením řidičů, poněvadž omezení stávajícího provozu autobusových linek na Praze 5 je pro nás nepřijatelné,“ řekl starosta Pavel Richter (TOP 09). Není to poprvé, co se o autobusech jezdících Blankou mluví. ROPID už dříve slíbil představení možností linek. To se však zatím nestalo. Žádaná by byla také z Letňan na Dejvickou. Tak daleko ale plány zatím nesahají a v tuto chvíli není jasné, jak situace dopadne. „Zavedení autobusových linek v tunelech Městského okruhu by bylo v souvislosti s aktuálně dostupným počtem vozidel a řidičů možné pouze v případě, že by byl naopak zrušen příslušný objem autobusových spojů v rámci zbytku území Prahy a uvolněné autobusy a řidiči přesměrováni na tento účel,“ vysvětlil mluvčí ROPID Filip Drápal.