Švédské Volvo vyvíjí nové systémy aktivní bezpečnosti, které mají do roku 2020 zcela eliminovat smrtelné úrazy při dopravních nehodách. Takto ambiciózně formulovala svůj cíl sama automobilka.

Prvním krokem má být systém automatického brzdění v chystaném modelu Volvo XC60 (na snímku), to je však pouhý začátek. V dalších fázích mají automatické brzdy samočinně upravovat vzdálenost od vpředu jedoucího vozu (ano, třeba i v rozporu s vaší vůlí) a firma chce dokonce dosáhnout toho, aby auto samo rozpoznalo chodce vstoupivšího do vozovky.

Volvo
Autor: autoweb.cz

Volva nedaleké budoucnosti se budou zajímat i o to, zda za volantem neusínáte. A prý i sama zatočí volantem, když bude hrozit střet s protijedoucím autem!

Růžové zítřky podle Volva se nicméně neobejdou bez podpory úřadů. Automobilka by ráda, aby silniční síť byla osazena novou komunikační infrastrukturou, která by umožnila automobilům předávat si informace o nebezpečných úsecích nebo rizikových provozních situacích.

"Nechceme se smířit se ztrátami na životech při leteckých katastrofách, tak proč bychom měli považovat automobilové nehody za nevyhnutelné?" ptá se Jan Ivarsson, který ve Volvu šéfuje bezpečnostním strategiím.

Ačkoliv termín "Project Zero" v této souvislosti nepadl, z rétoriky tiskové zprávy je zřejmé, že Volvo ve svých plánech počítá s implementací kontroverzního projektu. Project Zero vznikl ve Skandinávii jako iniciativa, jejímž cílem je snížit počet obětí dopravních nehod na nulu (zero = anglicky nula).

Toho má být dosaženo stavbou širokých, bezpečných komunikací s vynikajícími rozhledovými podmínkami a abrazivním povrchem, rozvojem nových informačních systémů, ale také striktním vynucováním nízkých rychlostních limitů, postupnou automatizací řízení vozu a dokonce i úplným zákazem motocyklů - údajně proto, že jsou příliš nebezpečné, ale ve skutečnosti kvůli tomu, že motorku nelze dost dobře ovládat na dálku - na rozdíl od auta.

Autoweb
Autor: autoweb.cz