Logo magazínu

»Ukončete výstup a nástup...«! Pražské metro se rozjelo před 50 lety

8/29
Prohlédnout znovu

»Ukončete výstup a nástup...«! Pražské metro se rozjelo před 50 lety

Kromě samotného metra už v květnu 1974 fungovalo i depo Kačerov, stejně jako tehdy, i dnes se tu udržuje vozový park. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
A pod zem! Takhle sovětský štít razil tunely budoucího metra pod hlavním nádražím. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
Stanice Vltavská se hloubila přímo pod dohledem šéfů dopravního podniku, v této budově sídlil. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
Dvouvozový typ soupravy metra z ČKD Tatra Smíchov R1byl prý těžší, než stálo v zadání. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
Dvouvozový typ soupravy metra z ČKD Tatra Smíchov R1byl prý těžší, než stálo v zadání. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
9. května 1974 se desítky lidí sešly na zahájení provozu na první trati pražského metra na Kačerově. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
První den se vozy svezli hlavně vybraní hosté, eskalátory ale čekala pořádná zatěžkávací zkouška. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
Také k hloubení metra měli stavbaři nejmodernější techniku... | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
..třeba světelný dálkoměr Kern Mekometer ME 3000 pocházel od významné švýcarské firmy. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
U slavnostního přestřižení pásky a zahájení provozu byly před 50 lety i špičky politického života, nechyběl Gustáv Husák. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
Projížďku pražským metrem si 31. května 1978 nenechal ujít ani tehdy nejvyšší představitel Sovětského svazu Leonid I. Brežněv (1906–1982). | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
7. listopadu 1980 začal opět za účasti Gustáva Husáka provoz na trase II C. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
Kromě samotného metra už v květnu 1974 fungovalo i depo Kačerov, stejně jako tehdy, i dnes se tu udržuje vozový park. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
Dozorčích metra v čase ubylo, dříve střežili provoz i cestující mnohem bedlivěji. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
Také turnikety v metru byly sovětské výroby. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
Průjezdnost tunelů se kontrolovala i pomocí takovéhle makety vozu. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
Eskalátorový tunel před montáží schodů. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
Rozkopaný Václavák během stavby metra... | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
...a zbrusu nový vstup do stanice Muzeum. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
Kdo se na stavbě moderního zázraku významněji podílel, dostal třeba pamětní list a bronzový odznak budovatele metra. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
Kdo se na stavbě moderního zázraku významněji podílel, dostal třeba pamětní list a bronzový odznak budovatele metra. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
I v první den provozu měli cestující jízdenky. některé byly určené na danou hodinu, ti šťastnější získali celodenní platnou od 11:00 do 21:00 hodin. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
I v první den provozu měli cestující jízdenky. některé byly určené na danou hodinu, ti šťastnější získali celodenní platnou od 11:00 do 21:00 hodin. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
Stavba metra ve velkém měnila metropoli. Takhle to například vypadalo na dnešním Náměstí Jiřího z Poděbrad a na Smíchovském nádraží. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
Stavba metra ve velkém měnila metropoli. Takhle to například vypadalo na dnešním Náměstí Jiřího z Poděbrad a na Smíchovském nádraží. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
Už roku 1898 Ladislav Rott předložil první návrh na stavbu podzemní dráhy v Praze. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
Původní panorama se stanicí Gottwaldova se do dnešního Vyšehradu změnilo jen málo – Nuselák má jiné zábradlí a ve stanici stojí jiné koše. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
Takhle by mělo vypadat metro v budoucnu. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz
Takhle by mělo vypadat metro v budoucnu. | Michal Protivanský, archiv autora, Profimedia.cz

Po triumfu ANO náhlý odjezd ze štábu: Jednání u Babiše doma! Dorazili i Macinka a Turek

Výsledky voleb přehledně: Podívejte se, jak se volilo právě u vás!

Takhle se slavilo u Andreje: Babiš trsal na italský hit, podpořil ho syn a pak... Úprk do Průhonic!

Zdrcující Bubílková v povolebním vysílání Blesku: Fiala ať odstoupí! A rýpnutí do Hřiba

Příběh nesmrtelného hitu z vítězného štábu ANO: Babiš si frčí v rytmu opojení! Hymna fanoušků AC Milán i Michala Davida

Matyáška (†5 měs.) zavraždil táta?! Čtyřnásobná maminka nemá ani na hrobeček