Poběda, Volha i Trabant: V Brně vystavují bouráky východního bloku
Nablýskaná ruská Poběda z roku 1956, první sovětský osobní automobil dostupný také v zahraničí. V Polsku se montoval pod názvem Warszawa.
|
Zdeněk Matyáš
Nezničitelný trabant made in DDR ze Zwickau. Model 600 se poprvé objevil v roce 1963 na veletrhu v Brně. S dvoudobým dvouválcovým motorem zvládl náročná stoupání, nejvyšší rychlost 100 km/h.
|
Zdeněk Matyáš
Retro výstavu doplňují snímky mapující životní styl spojený s dobovými automobily a motocykly. Jejich autorem je Vilém Heckel (1918-1970).
|
Zdeněk Matyáš
Nezničitelný trabant made in DDR ze Zwickau. Model 600 se poprvé objevil v roce 1963 na veletrhu v Brně. S dvoudobým dvouválcovým motorem zvládl náročná stoupání, nejvyšší rychlost 100 km/h.
|
Zdeněk Matyáš
Populární skútr ČZ 175, hit strojírenského veletrhu v roce 1956 a stylová modelka.
|
Zdeněk Matyáš
Majestátní Volha z roku 1958 přezdívaná carevna. Nejslavnějším majitelem tohoto vozu byl kosmonaut Jurij Gagarin.
|
Zdeněk Matyáš
Detail kapoty majestátní Volhy z roku 1958 přezdívané carevna. Nejslavnějším majitelem tohoto vozu byl kosmonaut Jurij Gagarin.
|
Zdeněk Matyáš
Výstavu si určitě nenechají ujít pamětníci, pro které je to návrat do motoristického mládí.
|
Zdeněk Matyáš
Retro výstavu doplňují snímky mapující životní styl spojený s dobovými automobily a motocykly. Jejich autorem je Vilém Heckel (1918-1970).
|
Zdeněk Matyáš
Škoda 1000 MB de Luxe. Prodejní hit konce 60. a začátku 70. let, lidový vůz s motorem vzadu.
|
Zdeněk Matyáš
Škoda 720, favorit, který se měl postavit západním bourákům. Na podobě karosérie se podílel italský průmyslový designér Giorgetto Giugiaro. Tento prototyp z roku 1971 skončil na desetiletí odstavený v soukromé zahradě.
|
Zdeněk Matyáš
Škoda 720, favorit, který se měl postavit západním bourákům. Na podobě karosérie se podílel italský průmyslový designér Giorgetto Giugiaro. Tento prototyp z roku 1971 skončil na desetiletí odstavený v soukromé zahradě.
|
Zdeněk Matyáš
Další unikát, který nedostal šanci. První československý elektroautomobil EMA vyvíjel v Brně Výzkumný ústav elektrických strojů točivých společně s VUT.
|
Zdeněk Matyáš
Další unikát, který nedostal šanci. První československý elektroautomobil EMA vyvíjel v Brně Výzkumný ústav elektrických strojů točivých společně s VUT.
|
Zdeněk Matyáš