Logo magazínu

Český unikát: Nadšenci v Brně oživují 150 tun šrotu, bude z něj obří parní lokomotiva z války

3/27
Prohlédnout znovu

Český unikát: Nadšenci v Brně oživují 150 tun šrotu, bude z něj obří parní lokomotiva z války

Členové brněnského Klubu přátel kolejových vozidel se rozhodli zachránit unikátní obří válečnou lokomotivu Kriegslok z roku 1944. | Foto Blesk - Jiří Nováček a archiv spolku
Obří parní lokomotiva Kriegslok, v Česku zvaná Němka, vyrobená v roce 1944 firmou Henschel. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Adam Kotas čistí ručně vnitřek tendru před jeho otryskáním. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Jiří Kotas čistí ručně vnitřek tendru před jeho otryskáním. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Členové brněnského Klubu přátel kolejových vozidel se rozhodli zachránit unikátní obří válečnou lokomotivu Kriegslok z roku 1944. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Jeden z členů brněnského Klubu přátel kolejových vozidel vyvařuje obří tendr na uhlí. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Obří parní lokomotiva Kriegslok, v Česku zvaná Němka, vyrobená v roce 1944 firmou Henschel. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Železničáři lokomotivu v depu rozebrali do šroubku. Obří zásobník na uhlí oddělili od zbytku stroje. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Kabina mašinfíry. Strojvedoucí seděl na dřevěné lavici, pohodlí si stejně jako jeho pomocník neužil. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Podvozek vezoucí tendr na uhlí prošel kompletní renovací. Je jako nový. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Železničáři v brněnském depu lokomotivu odstrojili do poslední součástky. Pak postupně vyvařovali jednotlivé komponenty těla podvozků. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Obří parní lokomotiva Kriegslok, v Česku zvaná Němka, vyrobená v roce 1944 firmou Henschel. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Opravený, nalakovaný a „zavázaný“ podvozek tendru lokomotivy. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Venku se nadšencům pracuje nejlépe. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Obří parní lokomotiva Kriegslok, v Česku zvaná Němka, vyrobená v roce 1944 firmou Henschel. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Obří parní lokomotiva Kriegslok, vyráběná za války, je dosud v provozu v bosenské Tuzle. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Obří parní lokomotiva Kriegslok, vyráběná za války, je dosud v provozu v bosenské Tuzle. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Obří parní lokomotiva Kriegslok, v Česku zvaná Němka, vyrobená v roce 1944 firmou Henschel. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Obří parní lokomotiva Kriegslok, v Česku zvaná Němka, vyrobená v roce 1944 firmou Henschel. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Obří parní lokomotiva Kriegslok, v Česku zvaná Němka, vyrobená v roce 1944 firmou Henschel. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Brněnská „Němka“ v roce 1959, kdy nedaleko Splitu tahala rychlíky jugoslávských železnic. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Podvozek vezoucí tendr na uhlí prošel kompletní renovací. Je jako nový. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
V depu železniční nadšenci lokomotivu rozdělili na dvě části. Do šroubku rozebrali uhnívající tendr na uhlí. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Venku se na opravě tendru pracovalo nejlépe. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Železniční nadšenci pomocí jeřábu vyvazují podvozek lokomotivy před její kompletní rekonstrukcí. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Železniční nadšenci pomocí jeřábu vyvazují podvozek lokomotivy před její kompletní rekonstrukcí. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Železniční nadšenci pomocí jeřábu vyvazují podvozek lokomotivy před její kompletní rekonstrukcí. | Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk

Prezident Pavel: Rakovina slinivky je sv*ňa, zemřela mi na ni máma! Co o boji řekl Topolánek?

Další ponurá Ranní show bez Hezuckého: „Patrika nám neber,“ prosí Mareš!

Turka jsme řešili, ale nic neprozradím! Za Pavlem dorazil Macinka, tentokrát bez pick-upu

Pohřeb viceprezidenta USA Dicka Cheneyeho (†84): Smutek Bushe i Bidena, Trumpa nepozvali

Manželka nemocného Hezuckého: Pátrání po domě k pronájmu! Aspoň na měsíc

Vojenský chirurg dával medičkám do pití znásilňovací drogu?! Zneužít měl 8 žen