Český unikát: Nadšenci v Brně oživují 150 tun šrotu, bude z něj obří parní lokomotiva z války
Členové brněnského Klubu přátel kolejových vozidel se rozhodli zachránit unikátní obří válečnou lokomotivu Kriegslok z roku 1944.
|
Foto Blesk - Jiří Nováček a archiv spolku
Obří parní lokomotiva Kriegslok, v Česku zvaná Němka, vyrobená v roce 1944 firmou Henschel.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Adam Kotas čistí ručně vnitřek tendru před jeho otryskáním.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Jiří Kotas čistí ručně vnitřek tendru před jeho otryskáním.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Členové brněnského Klubu přátel kolejových vozidel se rozhodli zachránit unikátní obří válečnou lokomotivu Kriegslok z roku 1944.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Jeden z členů brněnského Klubu přátel kolejových vozidel vyvařuje obří tendr na uhlí.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Obří parní lokomotiva Kriegslok, v Česku zvaná Němka, vyrobená v roce 1944 firmou Henschel.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Železničáři lokomotivu v depu rozebrali do šroubku. Obří zásobník na uhlí oddělili od zbytku stroje.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Kabina mašinfíry. Strojvedoucí seděl na dřevěné lavici, pohodlí si stejně jako jeho pomocník neužil.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Podvozek vezoucí tendr na uhlí prošel kompletní renovací. Je jako nový.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Železničáři v brněnském depu lokomotivu odstrojili do poslední součástky. Pak postupně vyvařovali jednotlivé komponenty těla podvozků.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Obří parní lokomotiva Kriegslok, v Česku zvaná Němka, vyrobená v roce 1944 firmou Henschel.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Opravený, nalakovaný a „zavázaný“ podvozek tendru lokomotivy.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Venku se nadšencům pracuje nejlépe.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Obří parní lokomotiva Kriegslok, v Česku zvaná Němka, vyrobená v roce 1944 firmou Henschel.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Obří parní lokomotiva Kriegslok, vyráběná za války, je dosud v provozu v bosenské Tuzle.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Obří parní lokomotiva Kriegslok, vyráběná za války, je dosud v provozu v bosenské Tuzle.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Obří parní lokomotiva Kriegslok, v Česku zvaná Němka, vyrobená v roce 1944 firmou Henschel.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Obří parní lokomotiva Kriegslok, v Česku zvaná Němka, vyrobená v roce 1944 firmou Henschel.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Obří parní lokomotiva Kriegslok, v Česku zvaná Němka, vyrobená v roce 1944 firmou Henschel.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Brněnská „Němka“ v roce 1959, kdy nedaleko Splitu tahala rychlíky jugoslávských železnic.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Podvozek vezoucí tendr na uhlí prošel kompletní renovací. Je jako nový.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
V depu železniční nadšenci lokomotivu rozdělili na dvě části. Do šroubku rozebrali uhnívající tendr na uhlí.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Venku se na opravě tendru pracovalo nejlépe.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Železniční nadšenci pomocí jeřábu vyvazují podvozek lokomotivy před její kompletní rekonstrukcí.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Železniční nadšenci pomocí jeřábu vyvazují podvozek lokomotivy před její kompletní rekonstrukcí.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk
Železniční nadšenci pomocí jeřábu vyvazují podvozek lokomotivy před její kompletní rekonstrukcí.
|
Pro Blesk: Klub přátel kolejových vozidel Brno / Blesk