"Prvním krokem je Výměna oleje v motoru i převodovce je nutností. Po-kud byla voda vysoko, vyměňte i chladicí a brzdovou kapalinu," říká technický školitel automechaniků Jan Karnolt.
|
Jiří Černohorský
Poté sundejte katalyzátor (nebo FAP) a vypláchněte ho čistou vodou. V opačném případě se bláto a písek za-peče na sondě a zařízení se zničí.
|
Jiří Černohorský
Dalším krokem je Vyměna palivového filtru. Pokud to neuděláte, riskujete zničení motoru.
|
Jiří Černohorský
Klíčová je i výměna filtru vzduchu a vysušení sání. Pokud si motor »dýchne vody«, většinou skončí špatně.
|
Jiří Černohorský
Pokud voda dosáhla nad prahy karoserie, začíná pra-vé vysoušecí martyrium. Auto je třeba kompletně odstrojit a vysušit každou skulinu.
|
Jiří Černohorský
Rozebrat, vyčistit, vysušit, promazat, složit. To je po tři dny mantra každého, kdo se rozhodne vysušit zaplavené auto. Pozor, elektroinstalace je i v podlaze a zvláštní péči si zaslouží i pojistková skříň
|
Jiří Černohorský
Zápach bahna se můžete pokusit zmírnit nějakým saponátem. Molitany v sedačkách schnou velmi dlouho, ideální je, když auto může stát na slunci nebo ve vytápěné a větrané garáži. A náklady na vysušení vozu? Jen materiál vyjde na tisíce...
|
Jiří Černohorský