Logo magazínu

50 nejošklivějších aut posledních 50 let

36/50
Prohlédnout znovu

50 nejošklivějších aut posledních 50 let

Vůz: Chevrolet El Camino, rok uvedení na trh: 1959. Pro nás nepříliš známý „Američan” si z hodnocení BusinessWeeku neodnesl nic dobrého, vůz s přídí sedanu a zádí pickupu se ostatně v přehledu objeví vícekrát. El Camino prošel několika designovými proměnami - každou horší než tou předchozí, konstatují autoři. A model z roku 1982 prý dokonce vypadal, jako by nosil rovnátka... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Bricklin SV1, rok uvedení na trh: 1974. Bricklin SV1 má reputaci absolutního mechanického šrotu a stejně tak i vypadá, říká BusinessWeek. Autorům se nezamlouvá hlavně vysoká, široká a podivně tvarovaná příď, která dodává vozu nestabilní, na předek příliš těžké vzezření. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Citroën Ami, rok uvedení na trh: 1961, designér: Flaminio Bertoni. Citroën Ami je ryze evropskou záležitostí, přesto se alespoň v našich zeměpisných šířkách do dějin nezapsal. Zakrytá zadní kola, podivný přesah střechy, zvláštní tvar zadního okna a malá koncová světélka, to vše se lidem z BusinessWeeku nelíbí a pasují vůz mezi elitu ošklivosti. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Lightburn Zeta, rok uvedení na trh: 1963. Tento vůz stvořil v Autrálii výrobce praček a míchaček cementu - to je ovšem podle BusinessWeeku zjevné už z jeho vzhledu. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Wartburg 353, rok uvedení na trh: 1965. U nás takřka legendární východoněmecké vozidlo, pro autory přehledu vrchol ošklivosti. Můžete na tomto autě najít jedinou hezkou věc, ptá se suše BusinessWeek... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Volkswagen Thing, rok uvedení na trh: 1969. Historie Volkswagenu není jen příběhem úspěchu a štěstí. Tento vůz, stojící na základech klasického Brouka, do dějin nevstoupil. A u BusinessWeeku vědí proč - byl pěkně ošklivý. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: AMC Gremlin, rok uvedení na trh: 1970, designér: Richard A. Teague. AMC Gremlin byl představen světu prvního dubna 1970, a tak jej nikdo nebral vážně. Když se později objevil v prodeji, bylo to překvapení... Podivnosti na tomto autě najdeme z každé strany, navíc byl dodáván v tehdy nepříliš atraktivních barvách jako je vyobrazená hnědo-měděná. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Bond Bug, rok uvedení na trh: 1970, designér: Ogle Design. Že jste tento vůz neviděli v žádné bondovce? To bude tím, že s agentem 007 nemá nic společného. Jde opravdu o sériově vyráběný vůz, homologovaný pro běžný provoz. Tři kola, vzhled lodi, okna na zip. Co dodat... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: AMC Pacer, rok uvedení na trh: 1975, designér: Richard A. Teague. Další AMC z pera Richarda A. Teague a další zásah do učebnic designu. Bohužel v kapitole „How not to”... Oproti již zmiňovanému Gremlinu přibylo trochu skla a dřeva a na světě bylo něco ještě ošklivějšího. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Ford Pinto, rok uvedení na trh: 1970, designér: Robert Eidschun. Rok 1970 byl na ošklivá auta bohatý, dalším zástupcem je americký Ford Pinto. BusinessWeek uznává, že toto auto se nezdá být tak ošklivé, ale jen do chvíle, kdy si uvědomíte, jak sexy modely Ford v té době vyráběl. Tento je pravým opakem... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Ford Mustang II, rok uvedení na trh: 1973. Nevíme, jak se to podařilo, ale Ford přetvořil klasickou první generaci Mustangu v toto, konstatuje zklamaně BusinessWeek. Auto je jako všechna ze sedmdesátých let v Americe - otylé, těžké, mdlé a hodné zapomenutí. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Cadillac Cimarron, rok uvedení na trh: 1982. BusinessWeek tento vůz sarkasticky komentuje slovy, že musel ujít hodně dlouhou cestu, aby pohřbil reputaci Cadillaců. Ale podařilo se, co se vzhledu týče především díky přeplácané přídi. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Sebring-Vanguard CitiCar, rok uvedení na trh: 1974, designér: Bob Beaumont. Myšlenky na dostupný městský elektromobil jsou staré již mnoho desítek let, CitiCar byl jedním z řady pokusů. Už vzhled pojízdného stanu jej ale odsoudil k úloze ošklivé hříčky historie... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Volvo 240, rok uvedení na trh: 1974, designér: Jan Wilsgaard. Hlavním tématem při vývoji Volva řad 200 byla bezpečnost, ne vzhled, konstatuje bez překvapení BusinessWeek. Autorům vadí opět hlavně příď vozu - zbytečně dlouhá, zbytečně vysoká, zbytečně těžká. Ale i zbytek vozu je krásou velmi specifickou... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Chevrolet Chevette, rok uvedení na trh: 1975. Toto auto nevyneslo Chevroletu žádnou cenu, ale zapsalo jej do historie automobilismu. Bohužel asi ne z důvodů, které by si Chevrolet přál. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Aston Martin Lagonda, rok uvedení na trh: 1976, designér: William Towns. Aston Martin dnes platí za výrobce jedněch z nejhezčích aut vůbec, ne vždy tomu tak ale bylo. Lagonda se možná dočká znovuzrození, ale v pamětnících sedmdesátých let toto jméno neevokuje nic dobrého. Vzhled plný disproporcí je sám o sobě odrazující a dojem o je o to horší, když si uvědomíte, že toto auto stálo ve své době 150 000 amerických dolarů, dodává BusinessWeek. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Matra Rancho, rok uvedení na trh: 1977, designér: Antonis Volanis. Vzhled tohoto francouzského počinu připomíná Range Rovery, ale jeho tvůrci z něj ubrali některé estetické prvky, aby ubrali něco na nákladech. Schodovitý profil s ohromným zadním prosklením redaktorům BusinessWeeku do oka zjevně nepadl... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Subaru Brat, rok uvedení na trh: 1978. Název Brat je zkratkou pro „Bi-drive Recreational All-terrain Transporter” a míří stejným směrem jako v úvodu zmíněný Chevrolet El Camino. Již tak dost potrhlý nápad auta pro všechno a pro nic jeho tvůrci „dorazili” podivnou přídí, gumovými nárazníky a střešním oknem. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Mercury Sable, rok uvedení na trh: 1985, designér: Jack Telnack. Toto auto se ve své době drželo tehdy populárních designových prvků jako je „prosklená” přední maska, částečně zakrytá zadní kola nebo oplastování spodní poloviny dveří. Bohužel kombinuje těchto prvků až příliš a dnes je jen smutnou vzpomínkou na tehdejší trendy, které byly opravdu pouze tehdejší... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Yugo, rok uvedení na trh: 1980, designér: Zastava Koral. Jistě kontroverzní volba, sami autoři přiznávají, že vzhled vozu není vzdálen jednoduchému, proporčně vyváženému a efektivnímu designu Volva nebo Volkswagenu. Jenže to dohromady nedává atraktivitu a v kombinaci s vyhlášenou nespolehlivostí to stačilo na zařazení do mozaiky nevkusu. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: DeLorean DMC-12, rok uvedení na trh: 1981, designér: Giorgetto Giugiaro. Další rozporuplná volba, Giugiarův design DMC-12 považují mnozí za geniální. Ne tak ovšem lidé z BusinessWeeku - futuristický vzhled, který nakonec budoucnost automobilového designu až tak nepředzamenal, u nich prostě nezabodoval. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Plymouth Prowler, rok uvedení na trh: 1997, designér: Chip Foose. Americká retroforumle je podle BusinessWeeku vhodná leda pro muže, řešící krizi středního věku. Nikomu jinému její vzhled dobrou službu udělat nemůže... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Citroën BX, rok uvedení na trh: 1982, designér: Marcello Gandini. I na našich silnicích byl kdysi hojně k vidění tento vůz, který aspiruje na pozici auta s největším počtem geometických tvarů karoserie. Co ale jistě získal, je místo mezi padesátkou nejošklivějších vozů... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Toyota Van, rok uvedení na trh: 1984. Autobusové tvary a ostré linie přídě v kombinaci s extrémně krátkým rozvorem vytvářejí dohromady něco, co u BusinessWeeku nemohou vystát. Není divu. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Lamborghini LM002, rok uvedení na trh: 1986. U Lamborghini se kdysi rozhodli vyrobit SUV a dopadlo to fiaskem. Vůz jak slepený ze třech různých aut se do historie automobilky nezapsal a v Itálii mohou být jedně rádi... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Nissan S Cargo, rok uvedení na trh: 1989. Tento vůz kombinuje celou řadu mimořádně podivných prvků. Celá příď, A-sloupky, tvar střechy a co jsou ta kulatá boční okna vzadu? Auto vypadá jak Titanic a podobně hluboko jako on zamířilo i v soutěži krásy... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Renault Twingo, rok uvedení na trh: 1992, designér: Patrick le Quément. Pro mnohé roztomilé městské autíčko, pro BusinesWeek kandidát na krále ošklivosti. Důvod autoři spatřují hlavně v „uříznutých” předních světlech, kvůli nimž vůz vypadá smutně. Nesporně kontroverzní volba. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Toyota RAV4, rok uvedení na trh: 1994. Další auto, které byste v tomto přehledu asi nečekali. Autorům se nelíbí hlavně zvláštně provedené oplastování spodní poloviny vozu a nepříliš vyrovnané proporce. Zakulacený vzhled se měl zamouvat hlavně ženám, ale slabé prodeje ukázaly, že se nezamlouval skoro nikomu, konstatuje BusinessWeek... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Suzuki X-90, rok uvedení na trh: 1995. U nás neznámý počin Suzuki se v Americe proslavil leda tím, že sloužil na promo akcích Red Bullu. Jinak ničím... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Ford Taurus, rok uvedení na trh: 1996, designér: Jack Telnack. Pojetí automobilového designu Jacka Telnacka porotcům BusinessWeeku do oka zjevně nepadlo. Třetí generaci Taurusu ztvárnil Telnack ve znamení oválu a rok po uvedení na trh vůz ztratil pozici nejprodávanějšího auta ve Spojených státech. A už se na ni nikdy nevrátil. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: BMW 7, rok uvedení na trh: 2002, designér: Chris Bangle. Tento vůz udělal z Chrise Banglea objekt lásky i nenávisti. Vůz spojoval všechny jeho typické prvky včetně specifického ztvárnění zadních partií. Na snímku je faceliftovaná verze, která klasické „bangleoviny” částečně eliminovala a vypadá ještě docela svěže, ta prvotní dnes ale opravdu mnoho parády nenadělá... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Toyota Prius, rok uvedení na trh: 1997. Dnešní modla ekologických aktivistů může být jakákoli, pěkná ale nikdy nebyla. Vzhled je až příliš podřízen funkci a zatímco na příď vozu si lze zvyknout, na zbytek už těžko. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Fiat Multipla, rok uvedení na trh: 1998. Multipla se proslavila kombinací celé plejády předních světel, předimenzovaným bočním prosklením a předním sklem, které na voze přistálo rovnou z UFO. Jeden ze slavných úletů designérů Fiatu ovšem až tak mnoho dobrého automobilce zřejmě nepřinesl, pozdější facelift přiblížil Multiplu naprosté konfekci. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Fiat Multipla, rok uvedení na trh: 1998. Multipla se proslavila kombinací celé plejády předních světel, předimenzovaným bočním prosklením a předním sklem, které na voze přistálo rovnou z UFO. Jeden ze slavných úletů designérů Fiatu ovšem až tak mnoho dobrého automobilce zřejmě nepřinesl, pozdější facelift přiblížil Multiplu naprosté konfekci. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Volkswagen New Beetle, rok uvedení na trh: 1998, designéři: J. Mays, Freeman Thomas. Podle autorů se tento návrat ke klasice Volkswagenu nepovedl a celé auto vypadá spíše jako karikatura původního Brouka, ne jeho moderní variace. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Cadillac Escalade, rok uvedení na trh: 1999. Escalade v podstatě nepřináší žádný designový nápad, ale autorům se nelíbí prostě proto, že je extrémně nabubřelý. Vůz jako léčbu poraněného ega prostě u BusinessWeeku nerespektují. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Corbin Sparrow, rok uvedení na trh: 1999, designér: Michael Corbin. Elektrická tříkolka pro jednoho? Co z toho asi mohlo vzniknout... Chcete-li ovšem jezdit v botě, pak je to skvělá příležitost. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Chrysler PT Cruiser, rok uvedení na trh: 2000, designér: Bryan Nesbitt. PT Cruiser měl být retrem, ale některé styly není vhodné recyklovat, konstatuje BusinessWeek. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Pontiac Aztek, rok uvedení na trh: 2001, designér: Wayne Cherry. Pontiac Aztek je tak ošklivý, až se zdá být nemožné, že vznikl teprve před osmi lety. Pravidelný kandidát na titul nejošklivějšího auta všech dob nemůže chybět ani v tomto přehledu. Na autě není pěkného snad vůbec nic a jak praví BusinessWeek - není divu, že GM posílá značku Pontiac k ledu... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Chevrolet Avalanche, rok uvedení na trh: 2002, designér: Marc R. Asposito. Pro tento vůz hledal pan Asposito zřejmě inspiraci v kovošrotu. Hned několik prvků vypadá jako když na sebe připlácnete dvě auta. Navíc je v mnoha směrech až příliš nafouknutý nejen vzhledově, ale i fakticky. Pro BusinessWeek další případ americké nabubřelosti. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Toyota Scion IQ, rok uvedení na trh: 2010, designér: Toyota ED2. Chudák Scion IQ, ještě se ani pořádně nezačal prodávat a už je zařazen mezi nejošklivějšími auty. BusinessWeek dodává, že takhle to dopadá, když se auto snaží být „in” za každou cenu. Oba nárazníky, prahy, kola, to vše je přehnané... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Ferrari Enzo, rok uvedení na trh: 2002, designér: Pininfarina. Další velmi kontroverzní volba. Auto snů s karoserií od Pininfariny sice nikdy nebylo vrcholem krásy a elegance, jeho účelný vzhled ale dává smysl. Pro BusinessWeek to nestačí, podivná příď ve tvaru V, divně zakulacené linie oken dveří a extrémně vypouklé přední sklo se redakci nelíbí. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Hummer H2, rok uvedení na trh: 2002, designér: Wayne Cherry. Wayne Cherry se pokusil o civilnější pojetí klasického Hummeru H1 a minimálně BusinessWeeku se do vkusu netrefil. Snaha o zachování prvků H1 a jejich převedení do uhlazenější podoby vypadá zvláśtně... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Chevrolet SSR, rok uvedení na trh: 2003. Příliš mnoho různých křivek, konstatuje BusinessWeek. Vůz prý vypadá jak z komiksu a je další neúspěšnou snahou o moderní retrodesign. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Honda Element, rok uvedení na trh: 2003. U Hondy se zřejmě někomu musel líbit Pontiac Aztek. A tak vzal nějaký nadějný model a nacouval s ním do zdi. Výsledek? Honda Element. Naštěstí opět americká záležitost... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Subaru Baja, rok uvedení na trh: 2003, designér: Peter Tenn. Sedano-pickup je u BusinessWeeku nepopulárním řešením a Subaru Baja je další obětí tohoto vnímání. A to mohl vypadat ještě mnohem hůř... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: SsangYong Rodius, rok uvedení na trh: 2004, designér: Ken Greenley. SsangYong by mohl do tohoto přehledu nominovat snad všechny své modely, faktem ale je, že Rodius je vrcholem. Záď je tak šílená, až se zdá být neuvěřitelné, že tento vůz někoho napadlo prodávat. Skutečně napadlo, naštěstí mnoho lidí nenapadlo si jej koupit... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Škoda Roomster, rok uvedení na trh: 2006. Hrdý český zástupce v tomto přehledu si zasloužil své nelichotivé hodnocení kvůli tomu, nad čím jsme se mnohokrát podivovali i my. Přední část vozu? Proč ne. Zadní část vozu? Proč ne. Ale obojí dohromady? Proboha proč? Příď a záď zkrátka jaksi nenavazují, ani svými liniemi, ani výškou spodní hrany oken. BusinessWeeku se navíc nelíbí ztvárnění koncových světel. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Jeep Compass, rok uvedení na trh: 2007. Tento kompas Jeepu ukázal, kudy nejít. Snaha o moderní pojetí klasického vzhledu vyšla vniveč, zejména kůli děsivému ztvárnění přídě vozu. | Autorevue.cz, en.wikipedia.org
Vůz: Tata Nano, rok uvedení na trh: 2008. BusinessWeek přiznává, že vzhled nebyl pro Tatu Nano prioritou, ale ošklivá kvůli tomu být přece nemusela. Vzhled kombinující vejce s orlem krásný rozhodně není... | Autorevue.cz, en.wikipedia.org

Jeden z nejbohatších Čechů Zdeněk Pelc havaroval: Zabil člověka v protisměru a sám bojuje o život!

Pár dnů po Prachařově ostudě v letadle: Podivná reakce mámy Batulkové

Hrůzný nález na Blanensku: Mrtvé novorozeně v igelitce!

Zemřel kynolog Jiří Mach (†51): Se psy strávil celý život

Zpověď Maláčové o rakovině a paruce: Vlasy se mi zničily! Věděla to jen nejbližší rodina

Akce Dráp odhalila největší nelegální chov v historii: Policie zachránila 853 psů