Pátek 29. března 2024
Dnes je Velký pátek / Taťána, zítra Arnošt
Oblačno 18°C

Obrat v účtování s „neposlušnými“ firmami z D11: Ťok slíbil řešení a dodatek k smlouvě

Aktualizováno -
30. ledna 2019
15:40
Autor: ČTK, FiM - 
30. ledna 2019
11:56

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se dohodli se společností Eurovia CS na vytvoření dodatku ke smlouvě na stavbu úseku dálnice D11, který by měl zohlednit současný stav staveniště. Udělali tak v reakci na vývoj posledních hodin, kdy nejdříve firma podmínečně odstoupila od smlouvy a ŘSD ji následně zcela vypovědělo. Dodatek by měl být uzavřen do 15. února, obě strany sporu by pak měly své odstoupení od smlouvy vzít zpět.

„Dohodli jsme se na řešení, jakým uděláme dodatek ke smlouvě, který by měl vyřešit, jak to že je staveniště předáváno později a také to, že kvůli archeologického výzkumu není zcela podle původní specifikace smlouvy. Budeme se bavit i o valorizaci,“ uvedl Ťok.

Stavební firmy v úterý uvedly, že kvůli zdržení vypršela jejich cenová nabídka, a budou tak žádat víc peněz. Ředitel Eurovie Martin Borovka po středečním jednání řekl, že firma náklady navíc vyčíslila na zhruba 200 milionů korun, přičemž do částky zahrnula náklady na uvedení území do potřebného stavu a zvýšené ceny vstupů stavebních prací.

Stavební společnost podle Ťoka ve středu také slíbila, že stavba bude hotová v původně dohodnutém termínu. Ministr dopravy ovšem zároveň požádal firmu o ještě dřívější termín, to by mělo být předmětem jednání o dodatku. Dokončení úseku bylo v minulosti stanoveno na rok 2022.

Stavební konsorcium si v úterý stěžovalo na to, že prostor pro stavbu dálnice není ve stavu, na kterém se ve smlouvě s ŘSD dohodlo. Úpravu pozemků by si ŘSD podle firem mělo objednat, což neučinilo. ŘSD kritiku odmítalo s tím, že firmy odmítaly staveniště formálně převzít a snaží se dostat státní úřad pod tlak.

Stavba úseku D11 z Hradce Králové do Smiřic v délce 15,5 kilometru začala 2. října 2018 za přítomnosti premiéra Andreje Babiše (ANO). Hotový měl být v roce 2022. Stavba ale ještě nezačala, firmy staveniště dosud nepřevzaly. Dálnice D11 zatím končí v Hradci Králové. Původně se měla dálnice stavět už v roce 1978, z plánovaných 154 kilometrů je ale hotovo zhruba 91 kilometrů. 

Aktuální dění

 

Izraelsko-palestinský konflikt:

ONLINE dění v Izraeli Velitel Hamásu Iron Dome

Válka na Ukrajině:ONLINE dění na Ukrajině

jajas ( 30. ledna 2019 18:28 )

Podle mne se obě firmy dohodly, že chtějí z toho vymlátit více peněz a pak se rozdělí. Nic než korupce.....Jak je možné, že u nás jsou silnice a dálnice tak drahé. Už je to k smíchu....vlastně k pláči.!

MAMKA2316 ( 30. ledna 2019 17:00 )

Toka by měli okamžitě vyhodit a ŘSAD ROZPUSTIT !!!!!! PROČ JE OKAMŽITĚ NEVYHODIL ŽE BY NĚMEL ČISTÉ SVĚDOMÍ ???!!!!!NIKDE JINDE V EVROPĚ BY SE NEMOHLO STÁT JO ASI NA UKRAJINĚ V RUMUNSKU A BULHARSKU ŽE !!! NĚKDO TAK DOK..VI DÁLNICI PŘES OSTRAVU A DOSTAVA BEZ OPRAVY TOHO TANKODROMU DALŠÍ ZAKÁZKY !!!BABIŠI A VLÁDO KONEJ BO NATO DOJEDEŠ NEBO DOJEDETE !!!§

Jarabak ( 30. ledna 2019 13:38 )

Jojo, to bylo pořád keců, jak si došlápneme na zlé firmy. Došlápli jste si. Pořád jste jim vyhrožovali soudama, penálema, všechno muselo být ťip ťop. Tak i ty firmy chtějí teda mít vše ťip ťop. ŘSD s Ťokem se snaží zachovat si tvář, ale tímhle stylem ty dálnice brzo asi bude muset stavět ťok, nebo ten hyperaktivní hysterický mluvčí ŘSD. Už se těším, až je tam uvidím s lopatou

Pavel Luknar ( 30. ledna 2019 12:30 )

A udelali dobre a dat to jine firme a uz by si v ceske republice ani neskrtly.

Zobrazit celou diskusi