To je on! Silničáři ukázali prstem na muže, který může za zvlněnou dálnici

Správce stavby D47 Tomáš Mráček
Správce stavby D47 Tomáš Mráček  (Autor: Reprofoto ČT)
Autor: Oldřich Tichý, lmk - 
13. února 2012
06:39

Policejní vyšetřování zvlněné dálnice D47 na Ostravsku může nabrat nový směr. Zatímco před šesti týdny silničáři jen oznámili podezření, že někdo při stavbě okradl stát o stovky milionů, teď poprvé ukázali prstem na konkrétního člověka. A píchli do vlastních řad! Kriminalistům poslali trestní oznámení na správce stavby Tomáše Mráčka.

Vše se točí kolem toho, že zatímco silničáři si ve smlouvě objednali do vozovky kvalitnější a dražší vysokopecní strusku, kontrolní vrty v ní odhalily méně kvalitní a levnější strusku ocelárenskou. Podle posudků se kvůli tomu dálnice vlní a musí na ní být snížená rychlost.

Společnost Eurovia, která D47 stavěla, ale tvrdí, že sami silničáři později použití ocelárenské strusky povolili. Změnu prý podepsal právě Mráček.

„Pokud správce stavby skutečně použití ocelárenské strusky schválil, překročil vědomě své pravomoci,“ sdělil kriminalistům šéf Ředitelství silnic a dálnic René Poruba. Mráček se tedy podle něj mohl dopustit podvodu a není vyloučeno, že to nedělal zadarmo.

Zároveň nicméně Poruba dále trvá na tom, že ani Mráčkův souhlas neopravňoval Eurovii k dodání jiného materiálu.

„Zhotovitel stavby se nesměl takovým souhlasem řídit, neboť mu bylo ze smlouvy známo, že správce k udělení takového souhlasu nemá oprávnění,“ napsal šéf ŘSD na hospodářskou kriminálku v Ostravě.

Mráček, kterému by v případě prokázání viny hrozilo až dvanáct let vězení, je zatím stále zaměstnancem Ředitelství silnic a dálnic v Ostravě. „Nechci se k tomu vyjadřovat, dokud to neřeknu orgánům činným v trestním řízení,“ reagoval na dotaz Blesku, jak hodnotí svou roli v celé kauze.

Darius Nosreti ( 10. března 2012 17:46 )

Za ty miliony, které si někde v ŘSD z úplatků rozdělují, to na sebe s klidným srdcem někdo z nich vezme. ŘSD Ostrava teď začalo tlačit na rychlé odsoutěžení 40 výběrových řízení, aby se to stihlo před tím, než vejde v platnost zákon omezující možnost manipulací a korupce při výběrovém řízení. Ostravské ŘSD je typickým příkladem těsného rodinně-klientelistického seskupení, je zde mnoho vazeb na politiky, zastupitele; státem zaštítěná skupinka korupčníků - kdo s nimi netáhne za jeden provaz, je okamžitě vykopnut.

insignia ( 13. února 2012 12:35 )

Je zřejmé, že tento produkt Chacharské říše, je pouze sardinka v korupčním oceánu a byl předhozen vyšetřovatelům, aby megašéfové získali čas na likvidaci důkazů. Tento plaváček, ač v poměrně vysoké fci, nemohl svévolně oficiálně pozměnit smlouvní ujednání a zařídit použití nekvalitního mater. To, že k změně strusky mohlo dojít brzo po 1. dodávkách té kvalitní, je pravděpodobnější. To, coby správce stavby, ovlivnit mohl. Samozřejmě, že ne zadarmo.

e.44 ( 13. února 2012 10:51 )

Článek samý "pokud" "může (být)" "pokud...skutečně", takže kdo ví kdo všechno v tom jede. Tenhle článek je jenom takový polehtání, vlastně nakrmení čtenářů vzduchoprázdnem, a pravda? čert ví kde je.

libor123 ( 13. února 2012 10:12 )

 Já bych řekl, že to nebude jen na něm ale musel mu k tomu dát někdo příkaz ze shora aby ušetřil a firma vydělala víc. Eurovia by měla celou dálnici přestavět na svoje náklady a hotovo.

lufterak ( 13. února 2012 10:03 )

.... no tak hurá, teď, když víme kde bydlí a kde má rodinu, tak je na čase si zajet popovídat, jak to bylo?

Zobrazit celou diskusi