"Celá kampaň a speciálně videoklip bojuje se stereotypy, které jsou ověnčené okolo Ostravy. Spousta lidí si myslí, že Ostrava je stále černá, že se tady pouze těží uhlí. Už dávno to není pravda a ten videoklip to má ukázat," řekla kancléřka univerzity Klára Janoušková. V klipu je tak k vidění superpočítač nebo elektromobily. "Naše výzkumy ukazují, že si 52 procent našich prváků myslí, že Ostravu stále nejvíce vystihuje těžba uhlí. Přes 60 procent bojuje s pocitem, že Ostrava není bezpečné místo, a to jsou čísla, která musíme změnit," uvedla kancléřka.

VŠB-TUO má na sedmi fakultách 17.000 studentů. Přes 60 procent z nich pochází z Moravskoslezského, asi desetina z Olomouckého a kolem sedmi procent ze Zlínského kraje. Přibližně desetina studentů je z ciziny.

"Potřebujeme zastavit odliv talentovaných mladých lidí z našeho regionu. To nás velmi trápí, protože průmysl, který se tady rozvíjí, průmysl, který je postavený na informačních technologiích, mechatronice, potřebuje skutečně kvalitní absolventy," řekl rektor VŠB-TUO Ivo Vondrák. Vzhledem k demografickému vývoji už podle něj škole studenti z Moravskoslezského kraje a okolních regionů nestačí. "My se musíme podívat dál. Chceme oslovit i studenty ze zahraničí," řekl Vondrák.

Škola chce v kampani také ukázat, že studium technických oborů je sice vnímáno jako náročné, avšak jejich absolventi nemají problém se zaměstnáním. "Tento faktor je důležitý pro více než 80 procent našich prváků," řekla Janoušková.

Vondrák řekl, že prestižní mezinárodní žebříček Times Higher Education označil školu za nejlepší univerzitu Česka. "Dokázali jsme vybudovat 40. nejvýkonnější superpočítač světa, náš kampus je jedním z největších ve střední Evropě. Na Vysoké škole báňské se vedle hornických oborů vyučují například nanotechnologie, superpočítání, bezpečnostní inženýrství a mnohé další programy, které jinde v České republice nenajdete," uvedl rektor.

Autory kampaně jsou Vladimír Skórka a Dimitros Vlasakudis. "Pracovali jsme s myšlenkou, že každý, i Ruda z Ostravy, by chtěl být jako Vlákno, který umí sestavit elektromobil, hraje hry na superpočítači, tleská mu americký prezident Obama a odmítá nabídky nejlepších zaměstnavatelů," řekl režisér klipu Skórka. Docent Vlákno je úspěšný, protože mu VŠB-TUO poskytla kvalitní vzdělání. "Samozřejmě pracujeme s nadsázkou, ale zároveň chceme ukázat, jak široké příležitosti se studentům na ostravské technické univerzitě skutečně nabízí," řekl Skórka. V klipu se objevuje i postava Rudy z Ostravy - jako příklad člověka, který nevystudoval VŠB a má horší zaměstnání.

Pro kampaň byly vytvořeny i webové stránky www.docvlakno.cz. Na nich je mimo jiné počítačová hra, ve které docent Vlákno zachraňuje svět. Náklady na kampaň se podle kancléřky pohybují v řádech desítek tisíc korun. Hodně se na ní podílejí dobrovolníci, v klipu tak jsou vidět desítky studentů i akademičtí pracovníci školy.