Hudebník původem z Nového Jičína, který kombinuje směs klasické hudby, jazzu a romské muziky, ve svém sólovém koncertu s podtitulem Cikánská duše letos v únoru představil v newyorské Carnegie Hall vlastní skladby a úpravy děl Johanna Sebastiana Bacha a Fryderyka Chopina.

Absolvent Janáčkovy konzervatoře v Ostravě, pražské AMU a prestižní hudební školy Berklee v Bostonu pochází z 12 dětí. K hudbě ho v pěti letech přivedl jeho otec. V rozhovoru, který poskytl Českému rozhlasu, Kačo vzpomínal na "rozladěné, staré, polorozbité pianino", které měli doma.

"Můj cíl je, aby za nějakou dobu označení romský nebo český klavírista zmizelo, aby zůstal jen klavírista," prohlásil Kačo.

"Budiž nepáleno, kupováno a posloucháno," popřál Brzobohatý, který si poté za Kačova doprovodu zazpíval skladbu bratří Nedvědů Podvod. "Tomáš nemá žádné hudební ani jiné předsudky," komentoval to zpěvák, který na Kačově albu hostuje.

"Mým cílem bylo dát dohromady výběr písní, které jsou blízké mému srdci. Každá z nich má pro mne zvláštní význam, všechny do jedné ve mně vyvolávají nějakou vzpomínku a navozují pocit domova," uvedl Kačo. Na koncertu představil nadšenému publiku především skladby z této nahrávky, na které se jako hosté mimo Brzobohatého podíleli i Kühnův dětský sbor a basista John Patitucci, oceněný Grammy.

Po Kačovi se v Anežském klášteře 4. března představí Beata Hlavenková. Cyklus Hybatelé rezonance pak bude pokračovat 8. dubna koncertem Jana Bartoše. Cyklus Hybatelé rezonance uzavře Ivo Kahánek, v jehož interpretaci zazní zásadní díla světové klavírní tvorby Johanna Sebastiana Bacha, Miroslava Kabeláče, Leoše Janáčka i Ludwiga van Beethovena.

Koncertní série Hybatelé rezonance navazuje na oblíbený dvouletý cyklus Saleem Ashkar Beethoven Residency. Připravila ji firma C. Bechstein ve spolupráci s Národní galerií v Praze.