"Moje pocity jsou směsí trémy a zároveň radostného očekávání. Orchestr je famózní, a i když jsem neměl příležitost jet na zkoušku, vím, že jim mohu důvěřovat. Proto jsme se snažil v notách napsat co nejpřesnější představu a pokud možno vychytat všechny chyby," řekl ČTK Nejtek. "Vím, že se na to mohu těšit. A i když to zahrají trochu jinak, než byla moje představa, tak to může být lepší, než jsem to napsal," dodal.

Při zadání prestižní objednávky Pražského jara po počáteční radosti Nejtek pocítil starost, protože nepatří mezi skladatele, kteří by měli něco připravené 'v šuplíku'. "Musel jsem velmi rychle něco napsat, při skládání se opět vrátila radost," řekl.

Mladý skladatel se zkušenostmi z mnoha žánrů je rád, že Pražské jaro přispívá k povědomí, že vzniká současná klasická hudba. "Nikdo se nemusí bát, že ho vyděsí nějaké pazvuky ze sálu. Cílem je vytvořit povědomí, že se píše taková hudba, že se může prezentovat a že může být i zajímavá," uvedl.

Nejtek s vlastním souborem hraje experimentální jazz, aranžoval písně pro Plastic People of the Universe, jako klavírista vystupoval s Davidem Kollerem či Michalem Pavlíčkem. Jako skladatel klasické hudby si buduje svébytný postmoderní styl. Ve svých dílech se často inspiruje poezií Raymonda Carvera, což je případ i orchestrálního díla Ultramarine (Songs In The Distance), které by na podzim mělo být uvedeno také na festivalu Varšavský podzim.

"Se současnou hudbou má Varšavská filharmonie zkušenosti. Ze světové premiéry Nejtkova díla nemám žádné obavy, protože ohlasy z orchestru během zkoušek byly velmi dobré. Věřím, že pan skladatel bude s naším provedením spokojený," uvedl šéfdirigent Kaspszyk.

Varšavská filharmonie se svým šéfdirigentem Kaspszykem, jednou z nejvýraznějších postav současné polské hudební scény, vedle Nejtkova díla nabídne Houslový koncert č. 2 op. 61 Karola Szymanowského a Symfonii č. 4 G dur Gustava Mahlera.