"Klasické loutky se dívají dopředu, všechny ostatní z divadla Nabots také. Toto je čistě malířská stylizace," uvedla Chalupová. Tanečnice má odvrácený zrak a podle Chalupové díky barevnosti a stylizaci vypadá, jako by právě vyskočila z Degasova plátna. Jako Degasova Tanečnice byla marioneta v minulosti několikrát vystavována ve francouzských muzeích.

Jiné loutky, na nichž by se výtvarník podílel, se nedochovaly. Věnoval se sochařské tvorbě, kresbě a malířství, jeho známou inspirací byly baletky.

Dřevěná zhruba půl metru vysoká marioneta na nitích s lidskými vlasy v kostýmu tanečnice má za sebou více než dva roky restaurátorských prací. "Ručičky drží sošnou pózu, nemají klouby v zápěstí ani lokti, jen v rameni. Ať je dáte kamkoliv, drží baletní gesto," uvedla Chalupová. Naproti tomu nohy jsou zavěšeny na tkalounech, což umožňuje nastavit je do libovolné baletní pózy.

Chrudimské muzeum loutku získalo díky podpoře Ministerstva kultury ČR ve spolupráci s investičním fondem Pro Arte. Na příští jaro připravuje výstavu, která představí celý příběh loutky v atmosféře pařížského salonu počátku 20. století. Již dnes se o možnost zapůjčení marionety zajímají muzea z USA.