Prodeje českého zastoupení obou značek podle zástupců firmy neovlivnilo ani zářijové zavedení přísnějších emisních limitů a nový způsob měření emisí WLTP, kvůli kterému trh jako celek v podzimních měsících klesal a některé značky zaznamenaly výrazný propad.

Toyota byla loni tradičně silná na trhu privátních zákazníků, kde jí za rok 2018 patří celkové 4. místo českého trhu s 5033 prodanými auty a podílem 6,9 procenta. To představuje meziroční nárůst prodejů o 17 procent. Značka posílila i na firemním trhu. Díky růstu o 18 procenta na 5290 vozů dosáhla tržního podílu 2,5 procenta.

Prodej osobních aut Toyota se zvýšil o 14 procent na 9267 vozů, v kategorii užitkových vozidel značka rostla o rekordních 54 procent na 1071 prodaných vozů. Loni výrazně rostl i podíl prodaných hybridních vozů. U Toyoty dosáhl 31 procent, u značky Lexus tvořil 90 procent celkového odbytu.

"Technologická vyspělost a náskok v oblasti hybridních a benzínových pohonů, stejně jako včasná příprava a snaha o snižování škodlivých emisí, jsou dalším základním pilířem zájmu o naši značku. Na rozdíl od jiných jsme nemuseli na podzim omezovat nabídku," uvedl generální ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus Martin Peleška.

Nejprodávanějším modelem loňského roku byl Yaris (2231 registrací). Následuje Auris (1779) a model Toyota C-HR, který zaznamenal růst prodejů o 52 procent na 1604 vozů, což mu zajistilo 3. příčku v segmentu kompaktních SUV.

Letošní rok bude u Toyoty ve znamení nových generací modelů RAV4, Camry a Corolla. Camry se letos vrací na evropský trh a po 15 letech i do České republiky. Toyota uvede i novou generaci modelu Corolla, který nyní pod jednotným názvem obsáhne provedení hatchback, sedan i kombi. Corolla bude také prvním modelem, u kterého Toyota poprvé představí i dvě varianty hybridního pohonu o objemu 1,8 nebo 2,0 litru. Prvním letos uvedeným modelem, jehož prodej byl spuštěn v prvním lednovém týdnu, je SUV RAV4, které přináší mimo jiné nový hybridní pohon o celkovém výkonu 222 koní.