Akcie WPP za poslední rok oslabily zhruba o 40 procent a firma byla nucena snížit odhady tržeb a zisku, neboť přišla o některé velké klienty a další snížili výdaje. Z firmy letos odešel její zakladatel a ředitel Martin Sorrell. Read na jeho místo nastoupil před třemi měsíci.

Firma v rámci nové růstové strategie počítá s pokračujícím vyplácením dividend, což bude její priorita. Snižovat výdaje chce prostřednictvím zavírání kanceláří či rušení pracovních míst, která se překrývají v rámci různých agentur, které skupina vlastní.

Sorrell vytvořil z původní firmy o dvou zaměstnancích nejsilnější reklamní společnost na světě, která nabízí kreativní práci, nákup médií, pomoc v oblasti styku s veřejností, poradenství nebo analýzu dat. Několik let překonávala svým výkonem konkurenční firmy Omnicom, Publicis a IPG. V roce 2017 se však růst zastavil kvůli konkurenci konzultačních a technologických firem Facebook a Google, které umožnily klientům zrušit prostředníky a umísťovat reklamy přímo.

Klienti si také stěžovali, že struktura WPP je příliš složitá a že jsou nuceni v rámci skupiny jednat s mnoha agenturami, aby získali jednu službu.

Read uvedl, že nová strategie byla vyvinutá spolu se 130.000 zaměstnanci a klienty, včetně firem jako je Unilever, P&G, Vodafone a Ford. Cílem je investovat do vyšších manažerských pozic v kreativních agenturách v New Yorku, úspor chce firma dosáhnout spojením či uzavřením některých kanceláří a odchodem z některých aktivit. Zruší také asi 3500 pracovních míst a najme dalších 1000 lidí, aby zlepšila své technologické a kreativní schopnosti, zvláště v New Yorku, uvedla agentura Reuters.

WPP vlastní mimo jiné agentury Ogilvy a JWT. Působí ve 112 zemích světa a na konci loňského roku měla zhruba 130.000 zaměstnanců.