"Dlouhodobě usilujeme o snižování hluku z provozu v celé naší síti. Kromě tohoto významného ocenění od Letiště Praha, které jsme dnes získali, nasazujeme také stále častěji nová letadla z naší flotily jak na krátké, tak dlouhé tratě, což povede ještě k dalšímu zlepšení," uvdel manažer společnosti British Airways pro životní prostředí Andy Kershaw.

Soutěž se každoročně koná v letní sezoně, kdy je letecký provoz na pražském letišti nejintenzivnější. Monitorovací systém, který zahrnuje 13 stacionárních a dvě mobilní měřící stanice, je rozmístěn v několika lokalitách v okolí letiště. Vedle samotné hladiny hluku soutěž hodnotí dodržování letových tratí a efektivní obsazenost letadla. Měření se zúčastnilo deset dopravců, kteří do Prahy létají nejčastěji, konkrétně společnosti Aeroflot, Austrian Airlines, British Airways, České aerolinie, easyJet, KLM Royal Dutch Airlines, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Ryanair a Travel Service.

Provoz na pražském letišti v posledních letech roste. V prvních šesti měsících letošního roku se provoz zvýšil na 72.167 vzletů a přistání, což je meziročně o 5,4 procenta více.

Podle letiště dosud nebyly hlukové limity porušeny, v minulosti však připustilo, že v budoucnu by kvůli zvýšeného provozu mohly vzniknout problémy, a to zejména v noci, kdy jsou stanovené limity hluku nižší.

Letiště Praha v této souvislosti začalo od června sankcionovat prostřednictvím tzv. nadstandardních poplatků nedisciplinované dopravce, kteří často nedodržují přidělené sloty a létají v jiných časech, než původně měli. Kvůli tomu se pak posouvají lety do nočních hodin. Dalším častým prohřeškem je pak využití jiného, často hlučnějšího stroje, než k jakému se aerolinky zavázaly.

Po stavbě nové ranveje, která by mohla začít za čtyři roky, chce letiště omezit noční provoz úplně.