Dráty spadlé na koleje v tunelech mezi Vršovicemi a hlavním nádražím omezily železniční dopravu v sobotu dopoledne, kdy byly některé rychlíky vyjíždějící z Prahy zrušeny, na jiné lidé čekali na nádražích i dvě hodiny. O den později pak porucha trakčního vedení zastavila provoz na pražském Masarykově nádraží. Vlaky do Kolína, Lysé nad Labem či Kralup nad Vltavou musely mimořádně začínat i končit na hlavním nádraží, v Holešovicích nebo ve Vysočanech. Oprava trvala skoro celý den a provoz byl plně obnoven až večer.

Podle serveru zdopravy.cz byl v úseku mezi odstavným nádražím, Vršovicemi a hlavním nádražím výpadek trolejového vedení za poslední dva týdny už podruhé, protože troleje jsou ve špatném stavu a na jejich výměnu se teprve čeká.

SŽDC v souvislosti s problémy ve Vršovicích nyní zavádí nad rámec standardní údržby a zvýšeného dohledu pravidelné noční kontroly a denní kontroly inkriminovaných úseků a dále pak týdenní pantografovou zkoušku.

V případě víkendových mimořádností šlo podle správy železnic o závady bočních držáků na nosných lanech trakčního vedení. Uvedené závady se podle Šubové běžnou kontrolou nedají odhalit.

Mluvčí také uvedla, že současná situace nijak nevybočuje z dlouhodobého průměru, ačkoliv poslední problémy mohou působit jako příliš časté, především kvůli výskytu v krátké době a vzhledem k velkým omezením v dopravě. To však bylo podle ní dáno specifiky a koncentrací železnice v Praze. Velký vliv má podle mluvčí především počasí, které je nejčastější příčinou poruchovosti trakčního vedení. V případě víkendových problémů v Praze však hlavní příčinou bylo opotřebení trolejí.

SŽDC letos ke konci října zatím evidovala 511 poruch a mimořádných událostí spojených s problémy na trakčním vedení. Během celého loňského roku se stalo 672 takových událostí.

sip rot