Konsolidované tržby stouply loni skupině o necelých 13 procent na 1,68 miliardy Kč a z předloňské ztráty po zdanění 15,1 milionu Kč se loni dostala do zisku po zdanění 7,1 milionu. Vyplývá to z výroční zprávy.

Letos plánuje skupina tržby 1,74 miliardy Kč. V roce 2019 čeká Dvořák růst tržeb o deset až 15 procent: díky novým projektům a rozšířené spolupráci se Scanií, Mitsubishi Electric Automotive Czech, kam dodává odlitky přírub pro alternátory a startéry, i díky zakázkám pro největšího světového výrobce golfových vozíků, americkou firmu E-Z-GO.

Pro Scanii dodá výrobky za půl miliardy, jako jsou víka na skříně převodovek. "Na obrat půl miliardy se dostaneme v příštím roce, což je strategický cíl domluvený mezi vedením Motoru Jikov Group a Scanií. Nově by Motor Jikov měl přidat například výrobu škrtící klapky zpětného sání. Obchod se švédskou automobilkou bude tvořit 30 procent obratu skupiny," řekl Dvořák.

Mezi nové zakázky patří práce pro THK. Na novém obráběcím centru obrábí Motor Jikov rameno přední nápravy pro terénní vozy automobilky Jaguar Land Rover. Pro dačickou společnost THK Rhythm Automotive Czech je nové ocelové rameno pro Jaguar Land Rover letošním největším projektem.

Motor Jikov Group zaměstnává 800 lidí, loni zvedl mzdy o 600 korun, vynaložil na to 5,4 milionu Kč. Letos stouply platy v průměru o čtyři procenta, průměrná mzda pro dělnické a technické profese je 25.630 Kč.

Od začátku léta je v provozu nová hala v Soběslavi, do níž holding investoval asi 50 milionů Kč. "Slouží pro jednodušší montáže, které se dělají ve spolupráci s další firmou. Jde o montáže pro největší zákazníky Motoru Jikov Group: Scanii, E-Z-GO," řekl Dvořák.

Areál firmy v Českých Budějovicích zabírá 83.500 metrů čtverečních, v Soběslavi 44.000 metrů čtverečních. K partnerům patří strojírenské koncerny, automobilky a společnosti ve spotřebním průmyslu. Hlavními obory jsou slévárenství, obrábění, montáže. Přes 80 procent produkce míří na export, nejvíc do Švédska a USA. Tradice společnosti sahá do roku 1899.