Nasazen je RU 800 S na zhruba tříkilometrovém úseku od souběhu tratí před Sedlcem u Obrnic po Obrnice. "Vyčistí kolejové lože a zároveň vymění poškozené pražce a kolejnice," popsal práci RU 800 S mluvčí AŽD Praha Jiří Dlabaja. AŽD Praha trať koupila od státní Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). "Jsme velmi rádi, že se nám podařilo tento jedinečný stroj poprvé dostat do České republiky. Jeho nasazení se v celém koncernu Swietelsky velmi pečlivě plánuje," uvedl jednatel a obchodní ředitel Swietelsky Rail CZ Viliam Perknovský.

"Toto řešení jsme zvolili, protože významně, zhruba o tři dny, zkracuje dobu prací oproti tomu, kdybychom použili konvenční stroj," dodal mluvčí AŽD Praha. Produktivita práce je v tomto případě klíčová, neboť s tratí vedou souběžně tratě spravované SŽDC, na nichž bude během oprav nutno omezit, či případně i zastavit provoz.

Stroj RU 800 S má 35 náprav. Jeho výkon při čištění štěrkového lože a současně výměně kolejového roštu je 175 metrů za hodinu.

Společnost Swietelsky Rail CZ byla založena v roce 2009, na trhu působí od roku 2014. O rok později získala první zakázku a letos poprvé utrží přes miliardu korun. Firma se specializuje na stavby a modernizace železnic a tramvajových tratí, kolejišť metra a výhybek či sanaci podloží.