Poptávka na největším automobilovém trhu světa slábne v době očekávaného zpomalení ekonomického růstu a v reakci na to, že Peking zpřísnil kontrolu nad poskytováním úvěrů, aby zmírnil prudký růst zadlužení. Kromě toho narůstají obavy o vliv eskalace obchodního napětí mezi Čínou a USA. CAAM se domnívá, že na současný pokles prodeje nemá obchodní napětí mezi Čínou a USA vliv, mohlo by ale mít dopad na důvěru spotřebitelů později v letošním roce.

Prodej čistě elektrických a hybridních vozů se v červenci díky subvencím a dalším vládním podporám zvýšil o 47,7 procenta na 84.0000. Na celkovém prodeji se však podílel jen pěti procenty.

Prodej SUV, které jsou obvykle světlým bodem automobilového průmyslu, v červenci klesl o 8,4 procenta na 633.000 vozů. Prodej sedanů se snížil o 1,2 procenta na 815.000 vozů.

Podíl na trhu klesl americkým automobilkám, podle některých analytiků je to důsledek čínsko-amerického obchodního napětí. CAAM však uvádí, že spíše než obchodní napětí měl na prodej amerických automobilek vliv nedostatek nových modelů.

Za sedm měsíců letošního roku se celkový prodej vozidel v Číně zvýšil o 4,3 procenta na 16 milionů. Od února, kdy prodej klesl o 11,1 procenta, se prodej aut v Číně stabilně zlepšuje. CAAM očekává, že za celý rok se celkový prodej vozidel zvýší o tři procenta, což by bylo zhruba stejně jako loni. V roce 2016 se však prodej zvýšil o 13,7 procenta, uvedla agentura Reuters.