Největší výrobce Škoda Auto zvýšil produkci o 12 procent na 858.103 aut. V automobilce Hyundai v Nošovicích klesla výroba o 0,5 procenta na 356.700 aut a kolínská TPCA i přes růst na počátku roku 2017 snížila produkci o desetinu na 199.078 vozidel.

"Rok 2017 byl rekordním rokem v celé historii výroby motorových vozidel v ČR a totéž platí pro celý český autoprůmysl včetně subdodavatelského sektoru. Tyto velmi příznivé výsledky automobilového průmyslu jsou ovlivněny pozitivním vývojem evropské i světové ekonomiky a rostoucí spotřebitelskou poptávkou po vozidlech v ČR i v Evropě," uvedl prezident sdružení Bohdan Wojnar.

Podle Wojnara lze letos čekat zpomalení ekonomického růstu v ČR i v Evropě. V České republice bude mezi významné faktory, které způsobí tlak na pokles tempa růstu, patřit zejména napětí na trhu práce. Česká ekonomika totiž naráží na hranici svých produkčních možností a nabídkové omezení trhu práce se významně dotkne i řady firem automobilového průmyslu. "Očekáváme proto, že dynamika českého autoprůmyslu bude sice i letos vysoká, avšak růstu výroby motorových vozidel o více než pět procent, jako v roce 2017, se již letos nedočkáme," dodal.

Výroba autobusů vzrostla o 5,5 procenta na 4631 vozidel. Z toho 89 procent připadlo na Iveco CR a zbytek na SOR Libchavy. Zatím jediný tuzemský výrobce nákladních vozů Tatra Trucks zvýšil meziročně výrobu o 12 procent na 1481 kusů. Výroba přívěsů a návěsů stoupla o dvě procenta na 25.219 kusů.

Týnecká Jawa vyrobila loni 1331 motocyklů, což představuje nárůst o osm procent. Její tuzemské prodeje vzrostly o 120 procent na 174 strojů, export činil 1157 kusů.