Masivní růst závodu související s rozvojem výroby vozů segmentu SUV začal v roce 2015. Automobilka od té doby do závodu investovala přibližně 11 miliard korun. Škoda v Kvasinách vyrábí modely Superb, Kodiaq, Karoq a pro španělský Seat model Ateca. V roce 2019 závod začne vyrábět model Superb s plug-in hybridním pohonem, který bude prvním elektrifikovaným sériovým vozem značky Škoda. Denně závod nyní vyrobí asi 1150 vozů.

Současnou personální situaci závodu Černý označil za stabilizovanou. "Nečekáme ani neplánujeme žádný další zásadní nábor," řekl. Závod podle něj přijímá lidi jen v rámci přirozené fluktuace, která se měsíčně pohybuje kolem 30 až 40 dělníků ve výrobě. Černý dodal, že největší nárůst počtu pracovníků se odehrál ve druhé polovině roku 2016. Od ledna 2017 továrna zavedla nový směnný režim s výrobou i v sobotu. Závod Kvasiny, který zabírá plochu 50 hektarů, je největším zaměstnavatelem v Královéhradeckém kraji.

Připravovaná výroba modelu Superb s plug-in hybridním pohonem si podle Černého nevyžádá stavbu dalších hal či rozšíření továrny. "Plánujeme jej vyrábět ve stávajících výrobních prostorách. Půdorys současných výrobních hal neplánujeme překročit ani v letošním ani v příštím roce," řekl Černý.

Díky rozvoji Kvasin je Rychnovsko regionem s jednou s nejnižších nezaměstnaností v Česku. Na konci loňského prosince nezaměstnanost na Rychnovsku činila 1,4 procenta. Volných míst bylo v okrese 1529, ale nezaměstnaných bylo jen 750. Místní lidé na pokrytí personálních požadavků automobilky a jejích subdodavatelů zdaleka nestačili, proto za prací na Rychnovsko zatím přišlo kolem 3000 cizinců. Celkem v průmyslové zóně Kvasiny - Solnice pracuje kolem 11.000 lidí.

V Kvasinách se automobily vyrábějí přes 80 let. Nová éra závodu začala spuštěním výroby první generace modelu Superb v roce 2001, později následovaly modely Roomster a Yeti. V minulých třech letech přišel masivní rozvoj výroby vozů SUV. Celkové investice automobilky do závodu od roku 2001 dosáhly několika desítek miliard korun. Automobilka nyní veřejnosti umožnila bezplatné prohlídky závodu. Termín návštěvy si zájemci mohou rezervovat webu muzea Škoda.

Modernizaci a výstavbu veřejné infrastruktury v zóně Solnice - Kvasiny a širším regionu podporuje miliardovými investicemi i stát. Největší část ze současné šestimiliardové státní podpory jde do rekonstrukcí a staveb silnic a obchvatů, významná část jde i do vybudování průmyslové zóny u Kvasin.