Automobilka v lednu slíbila, že v závodě v michiganském Flat Rock investuje do výroby elektromobilů 700 milionů dolarů (15,2 miliardy Kč) a vytvoří tam 700 pracovních míst. Nyní firma sdělila, že tam nebude vyrábět elektrické, ale samořízené vozy, do produkčních kapacit vloží až 900 milionů dolarů a vytvoří tam 850 míst.

Vozy na elektrický pohon bude Ford vyrábět od roku 2020 ve svém stávajícím závodě v mexickém Cuautitlánu. Žádná nová pracovní místa v něm ale vytvářet nebude, protože tam má přebytečnou kapacitu.

Ford dnes vyrábí jen jeden, nepříliš konkurenceschopný elektromobil a přesunutím výroby do Mexika by snížil náklady. CNN ovšem podotýká, že ve výrobě vozů na elektrický pohon je zatím ztrátová každá automobilka.

Záměrem Fordu je vyrábět všechna malá auta pro domácí trh ve svých stávajících závodech buď v Mexiku nebo v Číně a doma si ponechat produkci větších a ziskovějších modelů. Plán výstavby nového závodu pro montáž malých vozů v Mexiku firma zrušila jen kvůli slabé poptávce a ne proto, aby výrobu převedla zpět do USA. Žádnou z domácích továren ale rušit nehodlá.

Všechny přední automobilky vyrábějí některé z vozů určených pro domácí trh v Mexiku a všechny jsou závislé na dovozu mexických komponentů do svých závodů v USA. Budoucnost automobilek ale ohrožují neshody kolem Severoamerické dohody o volném obchodu (NAFTA).

Podle současné dohody platí, že pokud mají být osobní a nákladní auta prodávaná v Severní Americe bez cla, musí pocházet 62,5 procenta materiálu použitého při jejich výrobě ze Severní Ameriky. Vláda prezidenta Donalda Trumpa navrhuje zvýšit tento podíl na 85 procent, z toho 50 procent má pocházet z USA. Jednání mají pokračovat až do konce března 2018, další kolo se uskuteční v lednu.