Nové prodejny Lidlu se tak budou přizpůsobovat požadavkům developerských projektů obchodních nebo administrativních komplexů stavěných v centrech velkých měst. "Pro naše prodejny nebývá vždy jednoduché nalézt vhodné prostory v centrech měst. Důvodem bývá především plocha pozemku, kterou naše charakteristické budovy potřebují. Nový koncept naše možnosti zásadním způsobem rozšiřuje," uvedl generální ředitel Pavel Stratil.

Většina velkých řetězců jako je Globus, Tesco, Albert či Billa patří často mezi hlavní nájemce velkých obchodních center. Naopak řetězce jako je právě Lidl, Penny market, Kaufland či Norma preferují v ČR samostatné prodejny.

Společnost Lidl působí v České republice od roku 2003. Nyní má 235 prodejen. Filozofie prodeje je založena na privátních značkách. Diskonty Lidl vykázaly v Česku ve finančním roce 2015/2016, který skončil koncem února, rekordní zisk před zdaněním čtyři miliardy korun, meziročně o 55 procent více. Tržby společnosti stouply o 14 procent na 38,3 miliardy korun.