RDIF je státem podporovaný soukromý investiční fond s majetkem deset miliard dolarů (216 miliard Kč), který investuje v Rusku spolu se zahraničními obchodními partnery. Váradi podle agentury Reuters neposkytl žádné bližší detaily k projektu ani k částce, kterou aerolinky plánují s fondem investovat.

"Jednáme v Rusku několik let na různých úrovních o tom, jak by Wizz Air mohl být efektivněji a v různém rozsahu součástí ruského letectví," prohlásil Váradi na rusko-maďarském podnikatelském fóru. "Jsme v poměrně pokročilém jednání s Russian Direct Investment Fund o přímé zahraniční investici Wizz Airu," dodal s tím, že Wizz Air je schopen nabídnout podnikatelský model, který bude "naprosto odpovídat" podmínkám na ruském trhu. Wizz Air by podle něm mohl na ruském leteckém trhu hrát "významnou roli".

Wizz Air začal létat před deseti lety a je teď největším nízkonákladovým přepravcem ve střední a východní Evropě. Jeho podíl na trhu v regionu činí 38 procent. Firma vydělává, zatímco tradiční lokální letecké společnosti v posledních letech bojují o přežití, nebo už zkrachovaly.

Aerolinky Wizz Air mají nyní 18 provozních základen, včetně Prahy a Brna, a létají na více než 340 trasách. V příštích pěti letech chtějí svou současnou flotilu 52 airbusů zdvojnásobit.