"Pokud na spotřebitele a potenciální uživatele elektrokol nedopadnou nějaké ekonomické pohromy, mohl by být rok 2014 i díky počasí rekordní," uvedl Ditrich. Podle něj se o elektrokola začínají zajímat i firmy sídlící v centrech měst a tento trend již také reagují i leasingové společnosti, které vedle operativního leasingu aut nabízejí i elektrokola.

"Vede tradičních uživatelů elektrokol, tedy starších ročníků, které využívají asistenci motoru převážně z výkonnostních důvodů, je potěšitelné, že je stále více zájemců o elektrokola v aktivním věku 30-60 let. Ti si pořizují elektrické kolo pro svou každodenní dopravu," dodal Ditrich.

Podle šéfa Asociace specializovaných prodejců jízdních kol ČR Petra Kohoutka je zajímavé, že v ČR tvoří až 40 procent z celkového počtu prodaných elektrokol ta sportovní. "I v oblasti elektrokol se tak Češi projevují více jako sportovci. To je podstatný rozdíl oproti zemím EU. S tím souvisí i otázka prodeje městských kol. Zatím dlouho očekávaný nárůst jejich prodejů nepřichází. Příčina je stále na straně nedostatečné infrastruktury ve městech," uvedl Kohoutek.

Pozitivní trend lze podle Ditricha zaznamenat v bateriích elektrokol, jejichž cena by mohla v průběhu příštích let výrazně klesat a kapacita mírně růst. Stále lépe se prodávají skládací elektrokola. "Díky snadnému složení využívají jejich majitelé tzv. multimodální dopravu, kdy část cesty absolvují automobilem, autobusem či vlakem a do cílového místa pak rychle dojedou na elektrokole, které mají jako příruční zavazadlo," uvedl Ditrich.

Vyšší dojezd ale znamená také těžší baterii. Například skládací elektrokolo s 360 Wh baterií má dojezd okolo 60 kilometrů. Nicméně u trekingových elektrokol je dojezd i okolo 100 kilometrů na jedno nabití baterie. Asi 40 procent kapacity baterie lze přitom dobít za jednu hodinu. Společnost ekolo.cz letos také představí nový způsob ovládání elektrokola přes chytrý telefon.

Česko je ale v prodejích elektrokol v porovnání s Německem hodně pozadu, u našeho západního souseda se totiž loni prodalo až 650.000 elektrokol. To je asi jedno eletrokolo na 123 Němců, zatímco v Česku to bylo jedno na 650 obyvatel.