Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Praha spouští informační kampaň k očkování. Hotové vizuály nabídne i dalším krajům

Autor: veef - 
9. února 2021
15:57

Hlavní město spustilo vlastní informační kampaň k očkování. Chce tím tak částečně suplovat stát, který podle vedení magistrátu v tomto ohledu tragicky zaspal. Kreativní koncept kampaně vytvořila společnost DDB Prague pro Prahu zcela zdarma. První vizuály jsou už k vidění v pražských ulicích, dále kampaň poběží v rádiích a magistrát jedná o spolupráci i s obchodními řetězci. Celkové náklady vyjdou hlavní město asi na 600 tisíc korun.

Kampaň na podporu očkování si bere za cíl pozitivně motivovat Pražany k rozhodnutí nechat se očkovat. Připravené vizuály se soustředí na běžné oblasti lidského života, jako jsou rodinná setkávání, škola nebo návštěva restaurace. Kreativní koncept, který Praha získala zdarma od firmy DDB Prague, chce nabídnout prostřednictvím Asociace krajů ČR i dalším městům v České republice.

Magistrát si také nechal připravit průzkum od agentury Median, která zjistila, že 65 % Pražanů je ochotných se nechat očkovat. „Přestože je v Praze vůle nechat se očkovat výrazně větší než v jiných regionech, 65 % není stále dost. „Víme, že potřebujeme alespoň 70% proočkovanost. I proto jsme přistoupili k vlastní kampani,“ uvedl na tiskové konferenci primátor Zdeněk Hřib (Piráti). „Je to nejrychlejší cesta, jak znovu žít normální život, na jaký jsme byli zvyklí před pandemií,“ dodal primátor.

Využijí se zastávky, zapojí se i supermarkety

Ke kampani v pražských ulicích budou využity plochy městského mobiliáře, v těchto případech Praha zaplatí pouze za tisk plakátu, což ji bude stát něco málo přes 11 tisíc korun. Ke kampani vznikly také videospoty, které by měly běžet na obrazovkách v pražských nemocnicích, za pronájem těchto ploch zaplatí hlavní město necelých 50 tisíc korun. Do spolupráce se zapojily i vybrané obchodní řetězce, např. Kaufland, Lidl a další, magistrát v tuto chvíli řeší konkrétní rozsah spolupráce.

„Lidé jsou v současné době vystavováni velkému vlivu nejen neodborných informací, ale také vyloženě dezinformačním zprávám, což ohrožuje jejich důvěru v očkování. Naší kampaní suplujeme vládu, která v komunikaci s občany tragicky selhává,“ řekl náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast bezpečnosti Petr Hlubuček (STAN).

Lidé začínají být hodně unavení, ekonomika je zavřená, běžný život je zcela omezen, přesto se čísla stále zvyšují. Snažíme se proto pozitivní kampaní ukázat Pražanům, že očkování je cesta zpět k normálnímu životu,“ doplnila Milena Johnová (Praha Sobě), radní hl. m. Prahy pro oblast zdravotnictví a sociální politiku.

Video  První výjezd mobilního očkovacího týmu do pražských domovů pro seniory  - David Zima
Video se připravuje ...

Součástí kampaně je i nový web

Průzkum, který si magistrát nechal zpracovat, také odhalil, že poměrně velká část Pražanů, i přestože se o očkování zajímá, nemá dostatek informací. „Z průzkumu jsme zjistili, že 81 % Pražanů se zajímá o informace o očkování, přesto 42 % z nich má pocit nedostatku informací. Pevně věřím tomu, že se podaří tyhle mezery komplexní informační kampaní zaplnit,“ dodává předseda zastupitelského klubu Spojené síly pro Prahu Jiří Pospíšil (TOP 09).

Z tohoto důvodu spustil magistrát před dvěma týdny také informační web. Cena za jeho vytvoření i následnou správu je zahrnuta v celkové sumě 600 tisíc. Web vytvořilo hlavní město ve spolupráci s městkou společností Operátor ICT.

Na webu zájemci najdou základní informace o očkování nebo přehled všech očkovacích center. Cílem je také vyvracet dezinformace, které se ohledně očkování objevují na sociálních sítích. Na vyvracení těchto nepravdivých informací i na zodpovězení nejčastějších otázek ohledně očkování spolupracoval magistrát s Hanou Roháčovou, primářkou Kliniky infekčních, parazitárních a tropických nemocí z Fakultní nemocnice Bulovka.

krapotkin ( 9. února 2021 20:31 )

Vymejvání mozků za každou cenu pokračuje, jako by nestačily imbecilní a neustále reprízované pořady na všech TVstokách, prokládané blbými reklamami

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa