Sobota 20. dubna 2024
Svátek slaví Marcela, zítra Alexandra
Oblačno, déšť 8°C
Nejčtenější
na Blesk.cz

Mluvčí ŘSD o šílených nehodách na českých dálnicích: Jsou na vině silnice, nebo šoféři?

Video se připravuje ...
Aktualizováno -
16. srpna 2022
15:46
Autor: Markéta Volfová - 
16. srpna 2022
14:00

České silnice podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla patří mezi nejbezpečnější, především díky mentalitě českých řidičů.  „Na rozdíl od velké části Evropy, když mám příležitost se podívat jinde, tak český řidič jezdí slušně, rozumně, zodpovědně. Dokonce si myslím, že český řidič je v Evropě jeden z nejlepších, pokud jde o zipování, takže na českého řidiče já nedám dopustit,“ uvedl v Epicentrum Blesku. Nešvary jako jízda v levém pruhu či tlačení se na vůz před sebou prý nejsou v povaze místních šoférů.

Dopravní zácpy a občasná nedostupnost podle něj vznikají zejména ze dvou důvodů. Buď jde o dopravní nehodu nebo zrovna probíhá rekonstrukce vozovky. Zdání rychlejší dopravy na zahraničních dálnicích podle Rýdla nemá reálný základ, jelikož vychází z izolované zkušenosti. Časté stavební práce na silnicích a dálnicích pak považuje za známku kvalitní péče o komunikace.

Nákladní doprava podle Rýdlových slov za zvýšenou nehodovost nemůže. „Vždycky je to o řidiči. My se přetrhneme, uděláme všechno pro to, aby k tomuto na dálnicích nedocházelo. Poskytujeme maximální podporu, všechny myslitelné papíry, technické protokoly, normy, technické předpisy dáváme policii, která vyšetřuje tu nehodu. My nejvíc chceme skutečně přesně stanovit, proč k tomu mohlo dojít, protože dálnice je vždycky nejbezpečnější komunikace,“ dodává s tím, že velkou mírou bezpečnosti přispívá oddělení směrů dopravy svodidly.

Problémy s kamiony vyřeší dostavění sítě

Velký počet kamionů na českých komunikacích celkově přičítá poloze Česka ve středu Evropy a množství důležitých dopravních uzlů vedoucích přes naše území. „To nejlepší, co s tím můžeme udělat, je velmi hbitě dostavět dálniční síť,“ nastiňuje možné řešení. Zvýšení mýtného pro dopravce do budoucna nepovažuje za pravděpodobné, jelikož by vedlo k výraznému zdražení zboží.

„Kamiony jsou nějakou realitou. Je to stav současné společnosti a ekonomiky a není to otázka jenom jestli to v České republice děláme dobře, protože přes nás jezdí i spousta cizích značek. Sloužíme jako středoevropská dálniční křižovatka,“ dodává.

Rekonstrukce dálnice D1 Rekonstrukce dálnice D1 | Archiv Blesku

bcase ( 16. srpna 2022 21:21 )

Nejsem fanda "kvality" ani technickych parametru D1, celou ji rozkopali, menili stredova svodidla instalovala se centralni paterni opticky sit? Silne o tom pochybuji, protoze neexistuje dodnes dynamicke dopravni znaceni, snizujici nebo zvysujici rychlost v miste, kde je to potreba nebo v urcitych mistech rozsiruji pocet jizdnich pruhu o odstavny. Dalnice se da projet i vyssi rychlosti nez 130 km/h, ale pretizena sit kamionu co jezdi ve vlacku, kdy se pak navzajem predjizdi i nekolik km, dale ridici amateri, co neodhadnou rychlost prijizdejiciho vozidla a zacnou predjizdet, nedavaji znameni o smeru jizdy a auto jedouci 129, predjizdeji rychlosati 130 km/h, i ridici luxusnich aut, co neumi zparovat mobil s handsfree telefonuji za jizdy s mobilem v ruce atd. Takze za mne problem je hlavne v ridicich.

krapotkin ( 16. srpna 2022 17:45 )

Opálení jezdí většinou bez řidičáků.

krapotkin ( 16. srpna 2022 17:44 )

A co takhle nepřehledné přejezdy - z Berouna do Příbrami jich je dost, nebo z Kardašovy Řečice do Višňové.

yokky ( 16. srpna 2022 16:07 )

😂😂😂😂😂😂😂😂😂kdo za to muze?­??????­?vsich­ni,ne­ukaz­neni,­rychli­@zbe­sili­...uz­ke cesty,­mobi­ly,ne­pozor­nost atd👎👎👎👎👎👎👎👎☠☠☠☠☠☠☠

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa