Úterý 19. března 2024
Svátek slaví Josef, zítra Světlana
Polojasno 9°C

Finále voleb utne koronavirus. Strany ruší mítinky a sází na česnek a plakáty

Autor: ČTK, for - 
24. září 2020
07:45

Strany čeká závěrečná část kampaně ke krajským i senátním volbám, které se uskuteční příští víkend. Formy kampaně musely přizpůsobit opatřením kvůli růstu případů koronaviru. Velké mítinky vesměs nechystají, sázejí většinou na kontaktní kampaň, venkovní reklamu a sociální sítě. I díky tomu za kampaň mnohde utratí méně peněz než v minulosti. Vyplývá to z informací od kandidujících uskupení.

Hnutí ANO vsadilo zvláště na venkovní reklamu. Jeho kampani dominují plakáty, které vedle regionálních témat nesou hesla typu Splněno a Zařízeno. Hnutí zatím neustoupilo od plánovaného mítinku například v Pardubicích, v nedalekém Hradci Králové jej změnili v komornější formu setkání s občany.

„Hromadnou akci k závěru kampaně letos kvůli epidemii neplánujeme,“ řekl mluvčí ODS Václav Smolka. Chystaný mítink byl zrušen například v Jihlavě, v Olomouci se k tomu zatím neodhodlali. Podle mluvčího strana, která mimo jiné slibuje postavit kraje na nohy, omezila debaty ve vnitřních prostorách.

Piráti plánují dokončit jízdy svého volebního autobusu i kontaktní kampaň, uvedla jejich mluvčí Karolína Sadílková.

STAN vsadil na česnek, SPD na hromadné akce

Komunisté vsadili mimo jiné na informační stánky, ani oni velké akce neorganizují. Na jihu Moravy využili volební dodávku. K odvolání naplánovaných akcí nepřistoupila SPD. „Kontaktní kampaň rušit nebudeme, pokud nedostaneme jiné doporučení,“ uvedl například její lídr ve Zlínském kraji Vladimír Zlínský.

ČSSD podobně jako ANO využila v kampani své vládní představitele. Členové krajských vlád se pak nechávali vidět na akcích, které souvisí například s oslavami 20 let od vzniku krajské samosprávy, otevírání opravených silnic či s dokončením dalších investic.

Video  Bydlení a krajské sliby: Politici se ve 30 sekundách obrátili na voliče  - Blesk TV
Video se připravuje ...

Středočeští Starostové při kontaktní kampani pokračují v distribuci česneku, který má symbolizovat podporu imunity pro uzdravení krajů a proti vysávání krajského rozpočtu. Karlovarští Starostové místo fotografií lídrů využilo kreslené portréty kandidátů a společné heslo Letos pod STAN.

Kromě sociálních sítí a billboardů strany vsadily tradičně na pojízdnou reklamu umístěnou ať už na vozidlech hromadné dopravy nebo na osobních automobilech.

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa